Zwanger tweeling

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van een tweeling. Dit is word ons 2de en 3de kindje. Tijdens de echo was dit erg schrikken en twijfel nog steeds of we dit wel willen. Help!

Waarom twijfel je of jullie dat wel willen?

Heb nooit 3 kinder gewild en voor mij heeft het meer nadelen dan voordelen.

Niemand kan je beste advies geven wat je precies moet doen. Misschien kan je met een professioneel iemand erover praten.
Misschien kan je de nadelen bespreken met je familie en kunnen hun misschien jullie helpen waar ze kunnen.
Als je zo’n echo krijgt is het natuurlijk schrikken want je verwacht er 1 en dan ineens zijn het er 2.
het is ook zo dat je dat even moet verwerken en gaan heel veel nadelen door je hoofd en hoe je leven natuurlijk gaat veranderen en nog meer als het maar 1 was.
Geen leuke vraag maar denk je er aan om de zwangerschap af te breken?

Ben bang wat ze van me denken als ik zeg dat ik er inderdaad over na denk om het af te breken. Heb alle voor en na delen voor mezelf inderdaad op een rij gezet en de nadelen zijn groter voor mezelf. Zie het niet zo positief.

Wat heftig! Ik sluit me aan bij hierboven. Denk er goed over na en praat er over. Praat evt. Met iemand die een tweeling heeft gehad en iemand die een zwangerschap heeft afgebroken, hoe heeft diegene het ervaren? Zelf heb ik voor mijn dochter een miskraam gehad en dat had forse impact ook op mijn relatie. Is natuurlijk niet hetzelfde als een zwangerschap afbreken en iedereen ervaart het natuurlijk anders maar hormonaal zal het veel overeenkomen denk ik. Hoe staat je partner er in?

Kortom, denk er goed over na. Zowel over de fysieke maar ook emotionele kant en wees zeker van je beslissing. Wat je ook kiest, het zou verschrikkelijk zijn als je later spijt krijgt.

Hoe lang is het geleden dat je dit hebt gehoord?

Ik snap dat je bent geschrokken en het ineens anders is dan wat je misschien had verwacht. Ik ben ook benieuwd hoe je partner hier in staat. Mijn advies zou ook zijn om er veel over te praten en inderdaad ook met professionals.

Wat andere mensen van je denken is niet belangrijk. Jij maakt die keuze samen met je partner en je bent aan niemand uitleg verschuldigd waarom je dat gedaan hebt. Niemand zou moeten oordelen over de beslissing die jullie maken. En je juist de nodige steun moeten bieden in welke keuze die jullie ook maken.