Zuigelingenvoeding van het merk Kruidvat of Albert Heijn

In eerste instantie hadden wij nutrilon gegeven maar daar kreeg onze kleine hele erge krampjes van. Nadat we waren over gestapt op kruidvat merk waren de krampjes zo goed als verdwenen. Het komt uit dezelfde fabriek en zit precies dezelfde bestanddelen in alleen in nutrilon is een deel johannes broodpitmeel in verwerkt tegen reflux. Hier kon onze kleine niet tegen en in kruidvat merk zit het niet. Bovendien is het 3x zo goedkoop als nutrilon. Ik ben in elk geval heel erg tevreden en kan kruidvat merk dus echt aanraden!

Ik ben begonnen met borstvoeding, na 6 maanden over gegaan op de fles, toen ben ik nutrilon gaan geven. Toen mijn zoontje bijna 1 jaar was, greep ik steeds mis en was nutrilon continue uitverkocht. Toen ben ik overgestapt op Kruidvat voeding. Er was kort daarna een terugroep actie omdat in de hypo allergeen variant salmonella was gevonden. Mijn zoontje had de standaard variant maar ik vond dat toch wat eng en ben toen Hero baby gaan gebruiken. Ook dit was vaak uitverkocht en daardoor had ik ook af en toe Bon Bebe. Ik moet zeggen, ik heb nooit verschil gemerkt en aan mijn zoontje heb ik ook niet echt iets gemerkt.

Ik heb vanaf het begin al Albert Heijn eigen merk. Bij de verloskundige had ik nagevraagd welk merk het beste was en zij gaf aan dat elk merk goed is, de stoffen die er in moeten zitten, zit in elke voeding. Eigen merk is wel echt een heel stuk goedkoper dus het is echt de moeite. In het ziekenhuis hoef je geen melk en luiers enzo te hebben voor je baby. Na dat we een nachtje in het ziekenhuis hebben doorgebracht zijn wij thuis direct overgestapt op AH melk. Ik heb ook getwijfeld over Kruidvat, maar waar ik geregeld kom zitten meer AH’s dan Kruidvats dus daarom heb ik voor de AH gekozen.