Zuigelingenvoeding van het merk Kruidvat of Albert Heijn

Goedemorgen,

Ik kan dat beetje wat ik nog heb gebruiken. Dus dat ga ik wel doen. Dankjewel :hugs:

Ik heb eerst borstvoeding gegeven. Daarna kreeg mijn zoon borstvoeding en hero nutrasence, ik heb mij laten vertellen dat dit het beste aansloot op borstvoeding. Nu is Noah 9 maanden en de borstvoeding is al even gestopt. Ben overgestapt naar Kruidvat eigen merk. Ik gebruik kraanwater. Het bevalt prima hier.

Volgens mij is bij wet vastgelegd wat er in de zuigelingenvoeding moet zitten. Daar mag niet van worden afgeweken. Onze eerste twee kinderen kregen uitsluitend Nutrilon maar vanuit economisch oogpunt kreeg de derde de melk van Kruidvat. Net zo goed gegaan als bij de eerste twee. Bij opvolgmelk moet je alerter zijn. Zeker bij nr 3. Die hebben ze bij mij niet gehad omdat deze zoeter is dan gewone koemelk en dan is de stap van opvolgmelk naar gewone melk pas een uitdaging.

Ik gebruik die van Kruidvat mijn kleine reageer hier heel goed op.

Mijn kinderen kregen thuis Kruidvat en op de kinderopvang Nutrilon. Ook dat gaf bij beide geen problemen.

Heb bij mijn 1e dochter 2 weken borstvoeding gegeven
Daarna nutrilon omdat dat zo populair was en mega duur. Na paar maanden over geef gaan na kruidvat voeding. Alle melk word in de zelfde fabriek gemaakt alleen andere etiket. Dat heb ik altans gehoord. Ook hoef je niet over na nummer 2 en kan je het best gewoon 1 blijven gebruiken en daarna gewoon over na, gewone melk. Nu zwanger van mijn 2e en word gelijk kruidvat merk

Mijn jongste groeide niet goed met het Kruidvat poedermelk. Mijn kraamhulp wist te vertellen dat het af en toe voorkomt, maar dat het waarom niet duidelijk is. Nutrilon aangeschaft, en geen problemen meer. Misschien een idee om verschillende soorten aan te schaffen. Net als flessen, daar hebben die kleintjes ook een voorkeur in… Succes!

Mijn zoontjes zijn ondertussen 1,5 jaar en 4 maanden oud en gebruik bij allebei de biologische voeding van de AH. Een vriendin tipte mij en zei dat haar zoontje nooit geen darmkrampjes gehad, en ik moet zeggen dat mijn kindjes er ook echt nooit last van hebben. Ook ben ik mij bewuster geworden van er allemaal in eten zit, en hebben we veel biologische producten dus alles bij elkaar hebben we voor AH gekozen.

Bij ons is de voeding eigenlijk wel gewoon altijd verkrijgbaar, maar ik zou ook kijken naar wat er bij je in de buurt zit en wat de openingstijden zijn. Vergeet je bijvoorbeeld keer voeding of kom je erachter dat je niet genoeg meer hebt, dan is een AH die tot 8 open is praktischer dan een Kruidvat tot 6, maar dat is misschien iets wat niet voor iedereen belangrijk is.

Ik heb trouwens destijds aan verloskundige gevraagd en die adviseerde zelf de voeding mee te nemen.

Hopelijk kom je er aan uit en nog veel succes met de laatste loodjes!

Na bijna 3 maanden borstvoeding ben ik eerst met nutrilon gestart en toen over gegaan op biologische voeding van AH. Overgang ging heel goed, niet veel klontjes. Nadeel is dat het in een folieverpakking zit, maar ik doseer via de philly. Ik moest wel 5 klikjes ipv 6 gebruiken om de juiste ml te krijgen
Op kdv krijgt ze nutrilon en deze combi gaat gelukkig ook goed.
Kruitvat heb ik nooit geprobeerd.

Hi! Wij geven ons dochtertje het AH huismerk. Hiermee zijn we op dag 2 na de geboorte gestart. Eerst in combinatie met moedermelk, maar al snel volledig. Ze is nu 3,5 maand oud en groeit zowel in de lengte als de breedte goed.

Iets om mee te nemen in je overweging: wat geven ze bij de opvang?

Op het kinderdagverblijf waar mijn dochtertje heen gaat, hebben ze Hero en Nutrilon. De leidster heeft aangegeven dat de Nutrilon het meeste overeen komt. Om de overgang soepel te houden, doen we het nu om en om. Dus eerst een voeding met AH-merk, dan 1 met Nutrilon en dan weer met AH. Vooralsnog lijkt dit goed te gaan. Vanaf volgende week krijgt ze op het KDV volledig Nutrilon en thuis nog AH.

Succes met alle afwegingen!

Zelf gebruik ik voor mijn kleintje de biologische flesvoeding van AH. Ik was begonnen met Nutrilon maar daar had hij veel krampjes door. Vanaf het moment dat ik AH biologisch ging gebruiken was het over. Ik raad het vriendinnen ook echt aan om voor deze flesvoeding te gaan.
Maar uiteindelijk moet je altijd doen waar je zelf het beste gevoel bij hebt!

Vanuit het ziekenhuis Eerste 3-4 maanden Nutrilon gebruikt. Financieel gezien over gegaan naar AH nadat ik het had vegelijken. AH had minder suiker. Mijn dochter is nu 8 maanden en drinkt al een tijdje Etos merk. Dit was omdat er een actie was van 2 voor 10 euro. Ze doet het goed met dit merk.

Ik kan geitenmelk van Nanny care aanraden. Voorderest heb ik geen ervaring met kruitvat of ah merk.

Bij mijn oudste een week in het ziekenhuis Nutrilon gegeven. Ze zeiden in het ziekenhuis dat het geen probleem was om een ander merk te geven. Bij de jongste na 2 dagen ziekenhuis ook geen probleem met overstappen. Bij beide Bonbebe. In alle merken ziten dezelfde voedingsstoffen.

hoi ik gebruik etos eigen merk dit met in gedachte dat als hun toevallig geen voeding hebben ik die van de Albert heijn kan kopen aangezien die nagenoeg hetzelfde is! bij mijn eerste dure hero gebruikt en nu bij mijn tweeling etos dus. scheelt de helft in kosten en alleen maar goede ervaringen mee.

Bestaat er eigenlijk ook zoiets als organische of biologische flesvoeding?

Van een lactatiekundige heb ik gehoord dat het goed is om af en toe te wisselen met verschillende merken, omdat elk merk zich richt op een bepaald vordinhsmiddel wat in de voeding zit. Ik wissel regelmatig van merk😁

Wij hadden tot 6 maanden nutrilon nu is ze bijna 10 maanden en zijn we na 6 maanden overgegaan op kruidvat 2 gebruiken het nu 4 maanden en ze doet h ert er geweldig op :slight_smile:

Ik heb 5 maanden uitsluitend BV gegeven en sindsdien combineer ik BV met HIPP voeding ( biologisch). Ik vind het belangrijk dat hij op zo laat mogelijk leeftijd met toegevoegde suikers in contact komt- en HIPP is een van de weinige merken die dit heeft. Ik hoor in mijn omgeving wel veel goede verhalen over kruidvat voeding overigens.

Ik heb na de borstvoeding nutrilon omneo 1 gegeven vanwege de darmkrampjes van onze kleine man. Met opvolgmelk overgegaan naar Etos eigen merk. Doet hij het goed op en voordeel voor je portemonnee is dat er vaak een actie op is. Mijn zusje is bij haar mannetje meteen begonnen met Etos en hij doet het hier ook heel goed op!