Zuigelingenvoeding van het merk Kruidvat of Albert Heijn

Hallo! Ik ben momenteel 37 weken zwanger en ga dus bijna bevallen van onze eerste dochter :grin:
Ik had graag jullie ervaring geweten met het geven van melkpoeder van het merk van de Kruidvat of Albert Heijn. Is dit goed voor een pas geboren baby ? Is dit hetzelfde als nutrilon? Hoe start je ermee ? Al meteen in het ziekenhuis of wacht je tot thuis om over te schakelen ?

Benieuwd naar jullie antwoorden
Alvast bedankt !

Ik lees graag mee want ook ik weet nog niet welke soort voeding ik wil kopen! Nutrilon, kruidvat eigen merk of biologische kunstvoeding (HiPP).

Het maakt geen verschil welk merk voeding je aanschaft, alle voedingsstoffen zitten erin anders mag het niet in de winkel liggen. Kijk maar eens op de achterkant van een verpakking en vergelijk

Wij gebruiken kruitvat.
Ik twijfelde eerste ook over kruitvat of ah… Maar bij de ah was het steeds uitverkocht, dus vandaar dat wij kruitvat zijn gaan gebruiken

En had je dit dan al mee naar het ziekenhuis ? Of ben je pas thuis overgestapt van merk

Ik gebruik ook Kruidvat en onze zoon groeit super goed hij is nu 15 weken oud. Meteen uit het ziekenhuis daarmee begonnen en gaat super. Ik geef hem trouwens geen kraanwater maar water wat je bij de supermarkt koopt, dit omdat ik van verschillende mensen heb behoort dat het scheelt met darmkrampjes en ik moet zeggen dat hij er weinig tot geen last van heeft gehad!
Succes.

Mijn ervaring met de AH biologische melkpoeder is prima. Ik ben na 3 maanden borstvoeding overgestapt op flesvoeding en mijn kleine heeft nooit problemen gehad met darmkrampjes.

Wij hebben bij ons zoontje in het begin de melk uit het ziekenhuis ( laten) geven, en zijn hierna bij thuiskomst over gegaan op Kruidvat eigen merk. Dat ging heel soepel!
Ik ben momenteel 32 weken zwanger van twee meisjes en bij hun zijn we van plan dit ook zo te doen.

Succes met de laatste loodjes!

Hai hai, ik heb ben na 3 dagen borstvoeding overgestapt naar flesvoeding en ik gebruik die van de ah. Mijn dochtertje (3weken) doet het er erg goed op en groeit ook goed

Hallo,
Zelf gebruik ik Kruidvat en ben hier erg tevreden over! Mijn zoontje van 4 weken heeft weinig tot geen last van krampjes.
Ik heb zelf de voeding en mijn eigen fles meegenomen naar het ziekenhuis.

Voeding moet aan zoveel eisen voldoen dat het volgens mij allemaal goed is. Zelf gebruik ik nutrilon en ben daar erg tevreden over. In het begin was het even zoeken naar de juiste voeding en van nutrilon zelf hebben ze veel opties. Lijkt mij beter om het dan bij hetzelfde merk te houden. Nu aan de nutrilon tegen spugen en dat gaat super.

Maar volgens mij hebben ze van Kruidvat merk ook meerdere opties. Ah merk weet ik niet

Ik had altijd de biologische producten van de AH. Toen de melkpoeder op was zowel in winkel als online kwam ik erachter dat deze gewoon uit de fabriek van de bekende merken komt alleen staat er nu AH op en ook een heel stuk goedkoper

Ik werk bij Etos en heb de Etos voeding gebruikt. Ging prima, scheelt veel geld. Net als wat anderen zeggen, alle babyvoeding moet aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen, anders mag het niet de schappen in. Mocht je de AH voeding gaan gebruiken en mocht het uitverkocht zijn, kun je altijd een pak Etos voeding halen, deze samenstelling is exact hetzelfde (wordt in dezelfde fabriek gemaakt).

Ik heb 1,5 jaar Kruitvat eigen merk melkpoeder aan onze dochter gegeven met kraanwater of plat bronwater. Heel prettig in gebruik. De melkpoeder van AH is wat grover en er bleef steeds wat van in de fles plakken. Overstap naar gewone melk was geen probleem.

Haii,

Wij hebben vanaf de geboorte nutrilon gebruikt. Mijn zoontje is 5 mnd nu. En gaan vanaf morgen Ah merk gebruiken hopelijk doet die het goed daarop. Denk dat alle voedingsmelk wel zelfde zijn.

@MamavanAyden Tipje: meng de AH melk nog even met de Nutrilon. Bijv. als je 6 schepjes doet, doe je 3 AH en 3 Nutrilon. Beter voor de darmpjes en zo kan je kindje beter wennen aan het andere merk voeding!

Dus dan kan ik beter nog nutrilon 1 halen? Want de pot is bijna op namelijk. Hihihi daarom een nieuwe gehaald van AH

Hoi hoi, Ik ben begonnen met etos maar mijn dochtertje had erge last van dr darmen en reflux en de Hero hielp beter. Nu hebben we gewoon AH merk. En als je een voeding kiest moet je deze in het ziekenhuis al gaan geven. Ze wennen snel aan voeding en als je drie dagen later bijvoorbeeld ineens andere voeding geeft (merk) dan kan dat op de darmpjes werken. Althans dat is mij verteld hoor. Maar alle merken zijn goed, zit in alle merken hetzelfde.

@MamavanAyden aaaaah ok. Misschien het beetje wat je nu over hebt mengen dan?

Schijnt wel beter te zijn om deze ook mee te nemen! Geen ramp als het niet zo is!