Zelf babyvoeding maken

Ik heb een dochtertje van 6 maanden en ik wil haar voeding zoveel mogelijk zelf maken.
Nu ze meer mag eten zoals vlees, pasta en rijst ed, zoek ik eigenlijk naar inspiratie voor lekkere combinaties. En wat natuurlijk niet te veel tijd kost :slight_smile:

Ik ben benieuwd😁

Ik heb uit dit lijstje eens de groentelasagne gemaakt en dat was een groot succes

Ik bereidde met de Philips avent meerdere groente (broccoli/ pompoen/ wortel/ bloemkool) en vis en vlees en kookte pasta/rijst/aardappel. Ik deed dat allemaal in aparte bakjes en maakte dan diepvries porties met verschillen combinaties bijvoorbeeld wortel aardappel vlees (stampot), wortel vis en rijst etc. Wel zonder kruiden toen ze nog zo klein waren. Zo hoefde ik geen mini porties te maken waarbij je van alles over hield en was je na een uurtje of twee klaar voor minstens een of twee weken.

Gewoon meekoken en pureren, dat vonde onze kinderen het lekkerste.
(voor zo ver het gekookte gerecht het toe laat nattuurlijk, je kan ook met minder zout koken en dan voor jouw op je bord er wat zout bij doen)

Hollandse pot is over het algemeen het makkelijkst.

Ik heb het boek van AH Opperdepop lag toevallig bij Noppes voor 1,50 euro :joy: die staan vast ook op marktplaats, daar staan veel gerecht in per fase. Ik maak een voorraadkelder en vries het in. Op internet kom je heel veel tegen wat je kan maken. Ik heb voor het maken de Philips avent stomer, ideaal en lekker snel i.p.v. potje laten pannetjes op het vuur.

Dank jullie wel voor de tips! Ik heb nu een hele voorraad in de vriezer met pasta, aardappelen, rijst en groente. Dit gaat aardig goed zo!
Wat doen jullie met vlees? Dat vind ik wel wat lastiger, het wordt zo droog na het invriezen.
Ik ga eens kijken naar het boek opperdepop, klinkt als een leuk boek!

Hier staan leuke recepten :blush: