Zegt ook mama tegen oma

Dag lieve mamas,

Ik heb een dochtertje van bijna 20 maanden. En die zegt al bewust mama tegen mij en papa tegen haar vader. Nou past mijn schoonmoeder soms op en ze noemt haar ook mama… is dit normaal? Ik ben er een beetje onzeker over… zou ze denken dat zei ook haar mama is?

Sorry ik moest het even kwijt

0 likes

Hoi @elsa91,
Het is niet erg, voor jou is het vervelend omdat er waarde gehecht word aan mama zijn/ papa.
Je kindje kent alleen nog niet goed wat de waarde van het woord is. Alleen dat de persoon dicht bij staat en wanneer er hulp nodig is dit geboden word.

Mijn kids hebben het nog steeds wel, zijn 5 en 7 wanneer ze een paar dagen gelogeerd hebben ben ik oma en oma mama. Ook als m’n man weg is geweest is het mama wanneer hij er weer is.

0 likes

Heel herkenbaar hoor! Net zoals de andere mama zegt, hechten wij ouders veel waarde aan het feit dat je kindje mama en papa tegen ons zegt.
Onze dochter is 2 en “loopt iets achter” met praten en noemt elke vrouw mama. Ik heb me er " bij neer gelegd" en kan niet wachten tot ze het onderscheid kan maken tussen mama, oma, tante en mevrouw! Dus maak je niet te druk, in haar ogen ben jij toch echt MAMA! :heart:

0 likes