Witte ontlasting

Hi,

Sinds een aantal weken is mijn zoontje van 9 maanden niet helemaal zichzelf. Het is begonnen met lage temperatuur (zelfs tot 35,7) terwijl hij altijd 37,2 heeft gehad. Hij begon meer te huilen, was hangerig en wilde niets. De huisarts gaf aan dat hij er verder goed uit zag dus de cijfertjes niet zoveel zeiden.

Ongeveer 2,5 week geleden begon hij met overgeven en diarree en begon hij veel minder te eten. Ook het huilen, krijsen en hangerig bleef. Het overgeven was na een kleine week over maar de diarree is gebleven.

Sinds een aantal dagen komt de ‘oude’ vrolijke kerel weer terug gelukkig maar hij heeft nu al een week witte ontlasting.
Hiervoor zijn we opnieuw naar de huisarts geweest (na 4 dagen) en die geeft weer aan dat hij er goed uitziet en dat wel weer over gaat…
Toch voelt het niet helemaal goed dat dit nu al een week is.

Heeft iemand hier ervaring mee of komt dit voor iemand bekend voor?

Sorry voor het lange verhaal maar probeer hiermee het totaalplaatje te omschrijven.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Ik ben hier niet bekend mee. Enige advies wat ik je in deze kan geven ga desnoods naar de weekend dienst leg uit wat er aan de hand is en laat hun nog een keer oordelen.
Vertrouw op je eigen gevoel als die niet goed is momenteel bij je huisarts dan de avond dienst of weekendarts nog om advies vragen.

Vroeger was ik ook altijd onverklaarbaar ziek. (Was iets heel anders aan de hand). Maar mijn moeder heeft precies een dagboek bijgehouden van mijn temperatuur en plasluiers ed. En toen de arts dat las werd ze opeens wel serieus genomen. Je moeder instinct heeft het altijd bij het rechte eind. Ik zou daar wel op vertrouwen

Wat vervelend voor je zoontje! En natuurlijk voor jou als mama… Al helemaal als de dokter er verder geen aandacht aan besteed lijkt het me een eenzame strijd.
Wat ik weet van witte ontlasting is dat het een tekort is aan bilirubine, die normaal de bruine kleur geeft. Als deze niet goed wordt afgebroken door de gal en lever, blijft de urine dus wit.
Je kunt er veel over googelen trouwens, hier bijvoorbeeld een artikel over dit onderwerp: https://www.oudersvannu.nl/baby/gezondheid/witte-ontlasting-bij-je-baby-wat-betekent-dat/
Ik zou echt weer een afspraak maken bij de huisarts en desnoods bij een andere voor een second opinion.
Heel veel sterkte en blijf bij je gevoel! :four_leaf_clover:

Ga naar een arts. Witte ontlasting duidt op een laag bilirubine. Bilirubine komt vrij bij afbraak van oude rode bloedcellen. Bili wordt uitgescheiden door de gal. Als dit niet wordt uitgescheiden is er mogelijk een probleem van de gal of galwegen. Bilirubine is dus een afvalproduct en moet niet worden opgeslagen in het lichaam. Succes!!

Hoooi,

Wat vervelend…
Van witte ontlasting heb ik nog nooit gehoord.
Het zal vast vaker voorkomen maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt!

Ik zelf zou erop aandringen om de ontlasting even te laten onderzoeken.
Het gaat toch om je kleintje!

En blijf altijd je moedergevoel volgen.
Het is echt geen zeuren als je je zorgen maakt.
Desnoods maar tot vervelends toe, het zijn tenslotte dokters hoor.

Liefs, Maeve

Ik zou ook adviseren om naar de huisarts te gaan, of ben je al geweest? Misschien heb je hier ook nog iets aan: https://www.fammebaby.nl/witte-babypoep/