Welke anticonceptie?

Hoi dames,

Ik ben in juni bevallen van ons 2e kindje. Ik ben weer aan de pil gegaan maar ik vergeet hem toch wel eens dus ik wil graag wat anders. Alleen ik gebruik de pil ook graag omdat ik rug problemen heb. En als ik het niet slik is dat erger.

Ik zat aan een spiraal te denken, de verloskundige geeft aan dat het hormoon geleidelijker wordt afgegeven maar ze weet niet of het genoeg zou zijn als je het hebt over mijn rug.

Jullie tips? Of ervaringen met hormoonspiraal.?

Ik weet niet of het iets is voor je maar ik hoor de laatste tijd ook veel vrouwen met positieve ervaringen over de prik pil. Deze haal je eens in de 3 maanden en is dus 3 maanden betrouwbaar.
Alleen als je weer zwanger wilt worden moet je ver van te voren afbouwen want de hormonen blijven vrij lang in je lichaam zitten. Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Gr sanne

Hoi Noti,

Ik las je vraag over welke anticonceptie en toen vroeg je over de spiraal.
Ik ben dus zwanger geworden terwijl ik een spiraal had, Ik slik ook liever geen pil dus vond de spiraal de ideale oplossing, maar die zijn dus ook niet betrouwbaar!
Het hoeft niet bij jou zo te gebeuren maar wilde het wel delen met je, als je nog met de vraag zit over een spiraal.

Gr Nicky

Ik heb na mijn zwangerschap een spiraaltje gekregen en ben daar zeer tevreden over. Niet meer ongesteld en dus ook geen buikpijn en rugpijn meer!
Groetjes Marleen