Wel of niet 2e kindje

Twijfel enorm. Willen het wel graag maar ben bang

Waar ben je bang voor ?

Laat je niet leiden door angsten vertrouw op je gevoel. Hier willen we igg wel een 2e mocht het ons gegund zijn. Succes met je besluit.

De 1e zwangerschap en bevalling was niet makkelijk. En zelfs ptss aan over gehouden. Kindje was zelf ook niet de makkelijkste (nog steeds een heerlijke driftkikker) ik twijfel vanwege de nare bevalling en zwangerschap. Maar ook of ik het nog een keer aan kan/wil. Ik kan mn zoon nu i.p. alles bieden kan ik dat straks ook nog met 2 kids. De wens is er wel. Maar vind t erg eng. Komt nog bij dat ik onlangs een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad en daaraan geopereerd. Dus nog wat meer angst ontwikkeld… daardoor meer twijfels gekregen. Ook al id een 2e kindje wel welkom.

Dit is zo herkenbaar. Ben blij dat jij het nu bespreekbaar maakt.
Ook ik heb een nare zwangerschap en dito bevalling gehad. Ik was pas na een jaar hersteld van de gevolgen van een spoed keizersnede. Mijn zoontje is nu 15 maanden en eigenlijk kan ik nu pas echt goed genieten. Omdat ik al een oudere moeder ben zit er druk op om de beslissing te nemen om voor een tweede kindje te gaan. Maar net als bij jou ben ik bang voor t lichamelijke en geestelijke. Ik twijfel er niet aan dat jij genoeg liefde hebt voor een tweede. En ik heb voor mijzelf al een beetje gedacht…ook de herinnering aan eerste zwangerschap en bevalling, daar gaan de rauwe randjes nu een beetje af. Niemand kan voor jullie beslissen. Ik wens je veel sterkte met je beslissing!

Schrijf je angsten en je wensen naast elkaar op en bekijk wat het meeste waard is, angst is geen goede raadgever maar ik zou het eerder realistisch noemen. Een tweede kindje kan natuurlijk altijd nog, het hoeft niet nu… Wellicht kun je het even parkeren en er op een later moment anders naar kijken?