Wat is het syndroom van Alice in Wonderland? Dit moet je weten

Originally published at: https://www.famme.nl/syndroom-van-alice-in-wonderland/

Niet is zo eng als ouder dan dat plots je kind ziek wordt. Hoewel de naam onschuldig klinkt, is het syndroom van Alice in Wonderland een best heftige, plotselinge aandoening. Zeker van de eerste symptomen kun je behoorlijk schrikken. Maar wat is het precies? Wat is het Alice in Wonderland syndroom? Het syndroom van Alice…

Mijn dochter heeft het ook. Er is nog zo weinig over bekend. Mijn dochter heeft het na een flinke griep gekregen. Ze was weer opgeknapt en kwam een week later in paniek naar beneden. Ze had steeds het gevoel dat ze een bal in haar handen had. Ook had ze het gevoel dat ze niet leefde. In de klas hoorde ze stemmen anders en leken de mensen verder weg te staan. Zo naar, dus toen naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het zkh. De kinderarts kende het ook niet en adviseerde een mri. Daaruit kwam niets en ik was ondertussen zelf ook aan het neuzen gegaan en kwam uit op een pagina van het AIWS. Zo herkenbaar, dus in overleg met de arts heeft mijn dochter een bloedonderzoek gehad en daar kwam uit dat ze Pfeiffer heeft gehad wat ook dit kan veroorzaken. De arts heeft de website van het AIWS ingelezen en dacht direct ook dat dit het was. Maar niet wetende wat je eraan kunt doen. Zo naar is dat. We zijn nu 3 jr verder en ze heeft het in mindere mate. Wel vaak nog het gevoeldat ze niet leeft. Dan gaat ze rondjes rennen en dit helpt haar vaak. Je moet toch wat. Ik hoop dat er een arst is die kennis hiervan heeft, zodat mijn dochter zich meer begrepen voelt. Gr esther