Wanneer gaat een kindje praten

Hey,

Ik vroeg me af wanneer kindjes beginnen met praten. Mijn dochter is 1,5 jaar en brabbelt alleen nog maar wat. Ze zegt soms wel mama of papa maar denk dat ze niet weet wat dat betekend. Oow ja en eten, maar dan houd het wel op. Wat zijn jullie ervaringen?

Gr Kimberley

Mijn zoontje is bijna 16 maanden en brabbelt ook alleen nog maar een beetje. Het enigste wat hij de hele dag zegt is Ta (wat is dat, bedoelt hij ermee)
Als ik mama zeg, zegt hij nnna hahaha.
De ene gaat wat sneller dan de ander, maar is heel normaal zo volgens mij

Ieder kind leert dit in zijn eigen tempo. Wij hebben wel gemerkt dat het hielp om veel tegen ons dochtertje te praten. Door dingen aan te wijzen maar vooral vaak te herhalen pikte ze het heel snel op.

Mijn zoontje is 16 maand en die praat al heel veel eten drinken bed mama papa centjes en dat soort dingen hij is er snel bij

Hoi ik zou m er niet druk om maken, elk kindje ontwikkelt zich anders. De een is verder met praten en de ander met lopen. Ieder op zn eigen tempo. Mijn zoontje van 17 maanden praat al heel veel en ook al moeilijke woorden (dokter, traktor, scooter en aanhanger) en begint nu met twee woorden ( nee nee papa, nie slape), maar hij loopt bijv pas sinds twee weken. Terwijl het zoontje van een vriendin (schelen 5 weken) pas een paar woorden zegt en al een paar maanden geleden al los kon lopen.
Kortom ze ontwikkelen zich allemaal anders. Gewoon lekker veel met je kindje praten, boekjes lezen en dan komt t vanzelf!

Mijn dochtertje is ook 1.5 en die brabbelt ook nog veel. Mama, papa en idd ook Ta(wat is dat) neenee en jaja. Verder doet ze een heel arsenaal aan dieren geluiden na maar geen woordjes. Komt vanzelf wel. Gewoon veel praten , lezen en stimuleren etc meer kun je niet doen. Komt vanzelf wel.