Wakkertijd baby 6 weken

Ons zoontje is nu 5,5 week en slaapt erg slecht overdag vaak zijn het korte slaapjes van maximaal 1 uur maar meestal 10-20 minutjes. Nu lees ik veel dat je goed op de “wakkertijd” moet letten. Bij mijn zoontje zou dat 45-60 minuten zijn. Dit lukt ook altijd met verschonen voeding knuffelen en binnen 1 uurtje ligt hij weer in zijn bedje. Maar doordat hij soms zo kort slaapt ligt hij soms 2 uren voor de volgende voeding al wakker hij moppert en huilt af en tor wat maar valt nooit echt vast in slaap. Als ik dan zijn voeding doe en hem weer in bed leg dan is hij vaak te wakker omdat hij dus voor de voeding al zo lang wakker was. Ik ben benieuwd wat jullie doen als je kleintje zo vroeg voor de voeding wakker is, als ik hem uit bed haal ben ik ook weer te bang dat ik hem teveel wakker houd waardoor zn volgende slaapje ook weer niet goed gaat.

Ieder kind is anders. 45 à 60 minuten wakker is een gemiddelde. Dus pin je niet op de tijd. Kijk en luister naar je kind en naar jezelf. Je weet het als moeder heel goed.

Ik sluit me bij Johanna aan. Baby’s hebben nog weinig ritme, dat komt vanzelf.
Volg je eigen gevoel, kijk waar je baby behoefte aan heeft en laat je vooral niet leiden door “standaard” maatstaven.
Veel liefs,