Voedingsschemas

Hallo,

Men zoontje is net 4 maand geworden. Hij drinkt nu 180cc om 7u, 11u, 15u, 19u en 23u. Nu moet ik binnen 2 weken gaan werken maar werk in 2 ploegen. Ik moet met de vroege dan op om 4u. Met zijn laatste fles om 23u lig ik pas om middernacht in bed…
Iemand een idee hoe ik dit best kan aanpakken?

Hoi. Misschien maar een rare vraag maar is er geen partner die dit kan doen? Bijv de laatste fles geven?

Hoi,

Jawel maar die werkt met de vaste nacht. Vertrekt meestal om 20u30

Dat is dan inderdaad lastig. Misschien de voedingstijden wat aanpassen? Hier kreeg onze zoon tussen 9 en half 10 zijn laatste fles omdat wij ook vroeg op moesten. En dan wanneer hij wakker werd. Die was dan vaak tussen 5 en 6 uur. (Sliep dan op vrije dagen daarna nog wel weer) maar wij staan ook rond half 6 op als we moeten werken… dus aanpassen na je eigen situatie is dan denk ik het meest fijn

Zijn eerste fles dan geven om 5u smorgens dan bedoel je?

Ja en nee… Ik zou de tijden overdag wat verplaatsen zodat je de laatste fles eerder kan geven. En dan smorgens als hij wakker wordt weer, dus niet wakker maken hoor. Of als hij zich 's avonds niet meer meldt voor de fles de laatste fles (dus die van 23uur) proberen over te slaan

Een baby van 4 maand moet nog zijn eigen schema aan kunnen houden vind ik.
Als ik in deze situatie zat, dan denk ik dat ik rond 20.30 lekker 2 uurtjes zou gaan slapen.

Dan gewoon een flesje om 23.00 uur, en direct weer naar bed. Zo heb je toch een behoorlijke nachtrust.

Mistje… Eens! Maar de tijden die ze noemt zijn de ‘standaard’ tijden die ik overal hoor/zie. Dus als je dan toch een vast schema hebt voor de kleine dan kan je die prima wat aanpassen. Ik ben zelf altijd van voeden op verzoek geweest, zowel met borst als flesvoeding. Dus ik had niet echt vaste tijden. Maar de laatste fles gaf ik wel altijd rond een ‘vast’ tijdstip vanwege mijn werk en vroeg opstaan. Maar goed… mijn zoon heeft tot ruim 1.5 jaar nachtvoeding gehad. Is nu 2.5 en vraagt met regelmaat nog steeds om een fles snachts… ik bedoel hier alleen mee te zeggen waarom het moeilijk maken als het ook makkelijker kan en je dus de tijden wat aanpast naar wat voor jou beter uitkomt. Ik kreeg altijd de rare opmerkingen omdat mijn zoon een ander ritme had. Dan de ‘standaard’ flestijden. Dat komt dus met name omdat ik op verzoek deed, maar vooral ook ondat op werkdagen mijn wekker gaat om half 6 (En zoon er dus ook uit moet) en ik dan niet wacht tot 7uur voor een fles. Dus logisch toch dat je een ander ritme krijgt?

Ik heb mijn dochter snachts nooit wakker gemaakt. Ik gaf bv de eerste 5 maanden. Ik heb wel geluk gehad dat ze snel 10 a 12u doorliep. Sinds ze 2,5 maand was kon ze 7u zonder voeding. Nooit heb ik anderen hun voedingspatroon gevolgd. Altijd op tempo van mijn kind. Heb nu sinds eergisteren een zoontje. De bv nog niet op punt. Ik geef om de 3u door de dag (zal eerste 2 weken zijn, erna om de 4u. Zien wel…) Hij heeft om 00u00 gehad en vroeg er weer om, om 4u30… Succes