Voedingschema baby 6 maanden & papfles

Hoi allemaal!

Mijn zoontje van nu 6 maanden probeer ik nu max 4x per dag de fles te geven en flesvoedingen te vervangen door voeding. Maar heb een aantal vragen en hopelijk kunnen jullie me helpen!

Hij krijgt met brood gewoon engelse thee op aanraden van cb. Maar twijfel nog steeds of dat wel ok is? Hebben jullie evt andere thee gegeven? (Hij vind engelse overigens wel heerlijk!)

Sochtends probeer ik hem een meergranen papje te geven met de papfles van difrax. Dit gaat nog moeizaam hij lijkt het niet zo lekker te vinden en er komt teveel uit de fles. Dus geef ik hem al gauw melk… tips??

Zijn er mamas die ervaringen hebben met pyama papjes etc? Gezond/ongezond? Waarom wel of niet doen?

Alvast bedankt!!

Ik gaf vanaf 6 maanden gewoon brood als ontbijt met pindakaas. 10:00 fruit. Dit ging prima. 12:00 weer brood. Pyjama papjes zijn ongezond. Zit veel suiker in. www.voedingscentrum.nl. Op site staan veel Voedings tips. Ipv Engelse thee, Kun je ook rooibos geven. Hier zit geen cafeïne in. Onze zoon drinkt graag rooibos. Succes :blossom::cherry_blossom:

Onze dochter is vandaag 6 maanden oud en het schema ziet er bij ons zo uit:

• Tussen 6 en 7 uur: fles van 240 ml water en 8 schepjes melkpoeder
  • Rond 11u: groentepap (200g)
  • Rond 14u30-15u: fruitpap (200g)
  • 18u: melkfles 240 ml
  • 22u: melkfles 240 ml

Vanaf morgen zal het een klein beetje veranderen want dan krijgt ze in de opvang rond 9u30 soep en zullen de uren een beetje veranderen.

Ik merk wel dat er grote verschillen zijn tussen Nederland en België. Ik kom zelf uit België en volg het advies van Kind en Gezin.

Bedankt allemaal!

Zo ja inderfaad groot verschil. Ik kreeg van cb vandaag te horen dat hij maar 3x per dag 180 ml/6 schepjes flesvoeding mag… vind dat persoonlijk te weinig…:frowning: dus ik houd het nog bij 4 flessen per dag.