Verward met hoeveelheid

Even een vraagje , misschien wel een domme vraag maar ben een beetje in de war. Mijn baby is nu 4 dagen oud en ze zou nu tussen de 30 en 40ml flesvoeding moeten eten. Maar ik heb de flesje van het merk mam en deze flesjes beginnen pas met een aanduiding van 60ml. Dus ik maak mijn flesje van 60 ml water met 2 schepjes poeder , dit maakt mijn flesje een flesje van 65 ml. Ik laat haar drinken tot ze genoeg heeft. Wat er over blijft in het flesje schud ik om in een ander flesje om te kijken wat er nog over blijft. Als er nog 30 ml over blijft hoeveel heeft mijn baby dan gedronken ? Dit moet je toch niet van elkaar aftrekken want dan kom ik niet uit ?

0 likes

Dan heeft jou baby 35 ml gedronken. En dat is dan voldoende.

0 likes

Ja dat dacht ik ook maar als er dan 40 inblijft dan telde ik dat ze 25 zou gedronken hebben , maar dat kan dsn toch niet want er zit dan minder in dan kan ze toch ook niet slechter gegeten hebben…als je begrijpt wat ik bedoel
Grtjs

1 like

Koop een ander flesje bijvoorbeeld die van avent (Philips). Deze geven duidelijk de mililiters aan. Dan raak je ook minder snel in de war.

0 likes

Ik ben het met Johanna eens, neem een ander flesje. Zelf was ik heel tevreden over de Dr. Brown flesjes.

De eerste paar weken drinken baby’s best onregelmatig hoor, je hoeft je hier geen zorgen over te maken.

0 likes