Verhuizen naar platteland

Hoi, ik zit met een dilemma. We hebben 2 kanjers van 7 en 9 jaar. Al jaren zijn we op zoek naar een nieuwe woning. Door de gekte op de huizenmarkt hebben we nog niet kunnen slagen. Nu hebben wij een prachtig huis gevonden, die geheel aan al onze wensen voldoet, alleen… het is een stuk verder weg dan we voor ogen hadden. We zouden dan van de stad naar het platteland gaan en het is ruim 30 kilometer van onze huidige woonplaats vandaan.
Had het huis dichterbij onze huidige woonplaats gestaan dan zou ik geen moment hebben getwijfeld.
Als we inderdaad dit huis zouden kopen dan betekent dat voor onze kinderen niet alleen dat ze naar een andere school gaan, en ook voor de sportclubs waar ze nu op zitten, zullen we een alternatief in de buurt moeten zoeken. Ook aan de toekomst denkend, reistijd naar een middelbare school zou ook veel meer zijn. Het maakt dat wij nu enorm twijfelen of we onze kinderen hier nu een plezier mee gaan doen.
Ja, we hebben dan meer ruimte en een prachtig uitzicht, maar zal dat het waard zijn? Graag zou ik willen weten of er ouders zijn die met ditzelfde dilemma geworsteld hebben en of er nog voor en nadelen zijn waar we nog niet aan hebben gedacht.

Hoi!

Ik woon zelf ook op het platteland, mijn hele leven al. Persoonlijk zou ik ook niet anders willen, mijn zoontje kan vrij spelen, heerlijk in de buitenlucht.

Een vriendin van me heeft hetzelfde dilemma als jij gehad, van de stad naar het platteland verhuisd, 2 kinderen van toen 8 en 9. Ze was heel blij met haar beslissing!

De kinderen zitten vrij ver van school, ruim half uur fietsen. Een “stadse” vind dat ver, ik niet… ik moest vroeger zelf 40 min. fietsen.

De vrijheid op het platteland vind ik erg waardevol! Succes met jullie keuze.