Vakantie 2019 met een kleine van 1,5

Ik ben me aan het oriënteren voor onze volgende vakantie. Wij willen in juni gaan met onze dochter die dan ongeveer 1,5 is. Mijn vriend wil niet vliegen omdat hij liever met de auto gaat nu ze nog zo klein is. Ik wil graag naar Italië ofzo maar hij wil liever richting Denemarken. Ik wil wel graag lekker een zonnetje op vakantie. Wat is jullie ervaring met vakantie met een kleine? Is er iemand wel eens in Denemarken geweest die dit kan aanraden? Of andere tips?

Denemarken is absoluut een aanrader voor gezinnen. Het is een zeer kind vriendelijk land. De voorzieningen zijn prima en het is een zee klimaat. Ik kan geen oordeel geven over Italië. Want daar zijn wij nog niet geweest met de kinderen. Succes! :cherry_blossom::blossom:

Wij zijn twee jaar naar Texel geweest. Strand, water, gezellige dorpjes en restaurants en veel leuke activiteiten ook voor de kleintjes en niet ver weg. Dat was echt super en ook qua weer zeker nooit te klagen gehad.

Wij zijn met Fabian toen hij 1j,8maand was naar Kroatië gereden… Was zeker doenbaar, met een flessenwarmer in de auto en een ipad als entertainment. Het enige probleem bij ons was dat Fabian in bed een enorme woeler is en dat ging niet in zijn autostoel, dus hij werd elke keer wakker omdat hij hem niet kon draaien…op de terugreis hebben we een matrasje naast hem gelegd en is er telkens een van ons gaan bij liggen, niet echt comfortabel voor ons, maar hij sliep wel beter…

Waarom niet vliegen? Is juist zoveel prettiger wanneer ze zo klein zijn. Ze kunnen vrij bewegen bij papa of mama op schoot en jullie hebben beiden de aandacht voor je kindje ipv voor de weg. Een autoreis is vaak lang en vermoeiend en officieel mogen kinderen max. 2 uur in de autostoel en daarna moet er pauze zijn.

Mijn tip? Boek een vakantie naar Menorca, Mallorca, Canarische Eilanden, Griekenland of een andere zonnige bestemming en ga lekker vliegen. Vliegen met kinderen is zo goed te doen.

En wat denk je van ( Les Aulnettes) in Frankrijk? Wij hebben op nog geen 1000 km vanaf Utrecht een kleinschalig en zeer kindvriendelijk vakantieparkje, veel gezinnen met kleine kinderen in juni en september!
Zwembad, speelgoed voor binnen en buiten, van bedje tot badje en wipstoel tot box stellen we gratis ter beschikking en de houten huizen zijn ruim, van alle gemakken voorzien… en de zee is hier slechts 7 km vandaan! We hebben evt ook tips voor overnachting op ca de helft van de reis!
Groetjes Ireen