Uitwendige kering bij stuitligging

Hey iedereen, hier ben ik weer…
Ik ben vorige week bij de gynaecoloog geweest (35 weken) en mijn dochtertje lag nog steeds in stuit, nu zei de gynaecoloog om te beginnen nadenken of ik na een volgend onderzoek (maandag op 37 weken) voor een uitwendige kering zou gaan of een keizersnede.

Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met een uitwendige kering? (Het proberen draaien van je kindje in de buik)

Ik weet echt niet goed wat ik moet doen.
Het gaat om een tweede kind, zou normaal gemakkelijker moeten zijn dan bij een eerste.!
De buik begint in elk geval serieus buiten proportie te geraken

Screenshot_20190123-170253|250x500

Mijn dochter lag ook lang in stuit. Met 36 weken een externe versie gehad en dat viel me reuze mee.
Eerste 2 pogingen lukte niet, maar nadat ik een medicijn gekregen had om de baarmoeder te ontspannen, was het zo gepiept.
Was wel wat oncomfortabel, maar niet pijnlijk.

Aan de andere kant, een vriendinnetje van mij heeft ook een externe versie gehad met 36 weken en binnen een uur nadat het was gelukt, braken haar vliezen, maar kwam de bevalling zelf nog niet op gang.
Ze moest in het ziekenhuis blijven en met 37 weken is de bevalling verder ingeleid.
Dit komt alleen heel weinig voor (2% kans ofzo).

Als ik de keuze heb, zou ik echt liever geen keizersnede willen.
Maar mss is een stuitbevalling ook nog een optie…?

Ik ben al blij dat er toch iemand is met een positieve ervaring!
Maandag ga ik meer weten, hopelijk heeft ze zich ondertussen toch gedraaid.
De bewegingen die ik voel zijn veranderd tegenover over twee weken… Dus ik hoop dat het haar gelukt is!
Fingers crossed!!