Tweedehands baby spullen of niet?

Ik koop alles 2e hands! Ook matrasje… heeft de helft van de tijd toch niemand op gelegen :rofl: en babies zijn niet zo zwaar, dus ook geen kuilen. Daarnaast als jij iets voor je baby koopt wil je graag dat het van goede kwaliteit is. Dat soort spullen gaan m.i. langer mee dan dat jou kindje klein is. Ze groeien zoooo snel.

Welke ouder zou een autostoel waar een ongeluk mee gebeurd is nog verkopen??? Geloof niet dat dat echt een gegronde angst is.

Én kleertjes :heart_eyes: de jongens lopen er altijd hip bij in een outfit van 2 a 3 euro.
Maar nou stop ik, wil ik natuurlijk niet dat iedereen stopt met nieuw … want dan loop ik de koopjes mis :grin:

Ook wij hebben wel het eea tweedehands gekocht. Kleertjes (niet alles) via marktplaats. Kinderkamer was show model, box via marktplaats. De easybases voor maxicosi in de auto’s hebben we ook beide 2e hands gekocht (mn beste aanschaf ooit!). Wagen hebben we gekregen van de ouders. We verwachten volgende week onze tweede en alles schuift nu weer door van de oudste naar de baby. Maar dan is alles nog steeds in prima staat en ga het dan allemaal weer doorverkopen.
Voordeel van autostoelen en wagens tegenwoordig is is dat alles wasbaar is. Ik zie geen issues om het dan niet tweedehands te kopen, scheelt enorm veel geld. Badje hebben we nieuw gekocht maar een goed sopje erdoorheen en het is weer zoals nieuw.

Je kan letterlijk alles 2 de hands kopen en als het er nog goed uit ziet waarom niet , zou alleen wel nieuw matrasje kopen en een nieuwen verschoningskussen

Ik heb alle meubels (ledikant, commode etc) nieuw gekocht, vooral omdat ik dat leuk vond bij een eerste. Ik heb van een vriendin het wiegje geleend, de kruiken van een andere vriendin 2e hands gekregen net als de nuna leaf, kolf en wat kleren. Het is net wat je zelf wil denk ik.

Ik zou er zelf vanwege hygiëne niet voor kiezen om een open systeem kolf van een vreemde over te nemen.

In principe kan je alles tweedehands kopen. Ik heb bijna alles nieuw gekocht, gewoon omdat ik dat leuk vond en het nog vaker hoop te gaan gebruiken. Ik heb wel een tweede commode tweedehands gekocht en een kolf. Zelf zou ik een autostoeltje wel nieuw kopen. Ondanks dat je zou verwachten dat mensen het niet verkopen, als hij in een ongeluk is geweest. Zeker weten doe je het niet.

Hoooi,

Alles is inderdaad duur…
Ik heb de commode, het ledikantje en het wiegje tweedehands gekregen van een collega.
Het wiegje is hij nu al uitgegroeid, dus achteraf beter dan dat we er de volle pond voor betaald hadden.

Als je interesse hebt heb ik eventueel wel wat dingen voor je waar hij te groot voor is of dingen die wij nooit gebruikt hebben!

Over de kinderwagen:
Tweedehands moet best kunnen vind ik, die krengen zijn duur!
Het is maar net of je tegen een nette gebruikte aanloopt.
Als je er een kunt vinden die er schoon en netjes uitziet zeg ik doen!
Maar als dit niet lukt kun je misschien bij de Baby & Tiener Megastore (Sliedrecht & Capelle aan de IJssel) kijken of bij andere baby-groothandels.

Liefs, Maeve