Tweedehands baby spullen of niet?

Hi! Op dit moment ben ik al druk aan het fantaseren over hoe de babykamer eruit moet komen te zien. Erg leuk en ik heb al veel inspiratie gevonden. Maar nu kom ik er ook achter hoe duur alles eigenlijk is. Daarom zit ik er aan te denken om het tweedehands te kopen.

Wat kun je allemaal tweedehands kopen? En wat kun je beter nieuw kopen? Ik zit zelf te denken aan de commode en het bedje tweedehands, en ik twijfel over de kinderwegen.

Je kan alle je babyspullen tweedehands kopen, als je dit wilt.
Een bedje, commode of zoiets dergelijks is tweedehands natuurlijk net zo prima.
Ik zou er wel voor kiezen om een matras etc. nieuw te kopen.
Bij mijn eerste dochter een tweedehands kinderwagen gekocht maar na een jaar toch een nieuwe moeten kopen omdat de kinderwagen stuk ging.
Ik denk dat je vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt…

Hey!
Wij hebben ook eea 2e hands gekocht. Veel spullen hebben amper slijtage. Bedje, schommelstoel, box… onze ladekast hebben we nu als commode en hebben er voor gekozen om een 2e hands kinderwagen te doen. Zo’n wagen kost veel geld en ivm onze hobby zal de wagen vaak vies worden. Daarom vond ik het zonde om zo’n dure wagen aan te schaffen van ruim 1000 euro terwijl we deze voor 160 hadden incl extra’s. Kunnen altijd nog een nieuwe aanschaffen als we ons daar beter bij voelen. Maxi cosi hebben we wel nieuw gedaan zit misschien tussen mn oren maar dat vond ik veiliger omdat je die toch in de auto hebt. Ook heb ik wat kleding 2e hands wat er nog super uit ziet. Even in de was en niets van te zien😊 en natuurlijk hebben we ook zelf dingen nieuw gekocht want dat is super leuk natuurlijk!
Uiteindelijk kun je het zo duur maken als je wilt maar 2e hands is niet bij voorbaad al mindere kwaliteit oid vind ik, het kan juist zijn dat je nu wel dat ene merk kleedje kunt aanschaffen wat normaal mega duur is

Good luck :blush:

Hey,

Wij hebben een paar dingen nieuw gekocht omdat we zeker weten dat dit niet ons laatste kind is (als het even kan natuurlijk :wink: ). Dit was o.a. de autostoel omdat je nooit zeker weet of hij beschadigt is geweest of niet bij een tweedehandse. Bovendien is er wat veranderd met de veiligheid van autostoeltje de laatste maanden (isofix vs. gordel) en we wilden graag de veiligste manier om het kind te verplaatsen.
En we hebben een nieuwe kinderwagen omdat we die graag lang mee willen laten gaan en je zo’n ding wel veel gebruikt qua inklappen en meenemen enzo. Een bed zet je neer en beschadigt niet zo snel door het gebruik als een kinderwagen.
Bedje konden we krijgen van m’n moeder, wiegje lenen we van m’n zus (zo’n ding liggen ze ook maar een paar maanden in dus eindenlijk zonde om daar (veel) geld aan uit te geven) en de commode is een voormalige ladenkast. Die laatste heeft wel nieuwe poten gekregen ivm de houding van je rug als je er aan staat om je kind te verschonen. Maar op zo’n manier krijg je toch best snel veel spul bij elkaar. En marktplaats heeft ook veel keuze. Zoveel babyspullen heb je maar zo kort nodig dat het er vaak gewoon nog heel mooi uitziet. En je kan altijd meubels verven/beitsen om het naar je smaak te maken :slight_smile:

Ik zou vooral goed nadenken wat je veel gaat gebruiken en wat je qua veiligheid goed voor elkaar wilt hebben.
En waar ik ook veel aan had was googlen naar wat je nou echt nodig hebt en waar veel ouders spijt van hebben dat ze het aangeschaft hebben omdat ze het gewoon niet gebruiken. Daar zijn genoeg blogs en forums van en heb ik net zoveel aan gehad als alle lijstjes met spullen die je wel nodig hebt :slight_smile:

Niks mis met tweedehands! Wij hebben ook veel van vrienden te leen of zelfs gekregen.
Super blij mee want ze groeien zo hard! (Zoontje nu 10 weken) Dingen die langer mee gaan gekozen om nieuw te kopen. Daarin vooral mijn gevoel gevolgd😊

wij hebben alles 2e hands…
bedje commode kast
aankleedkussen
kleertjes
box
boxkleden

matras van mn oudste dus voor mijn 2e dochtertje nu is die eigenlijk ook 2ehands

Toen ik zwanger was van de eerste, hebben wij ook een hoop via mp gehaald (kamertje, kinderwagen, de box) van vrienden en familieleden een hoop kleding doorgekregen.
Het is allemaal zo zo duur, en tweedehands ziet er echt wel goed uit!
Natuurlijk moet je altijd opletten bij wie je het haalt, sommige mensen zijn wat minder zuinig.

Hier ook veel tweedehands gekocht. Scheelt enorm. Kinderkamer zelf opgeknapt dus dat was toen hij af was extra leuk. Kinderwagen ook tweedehands gekocht en daar ben ik erg blij mee want we hebben hem maar kort gebruikt en maken nu alleen nog gebruik van de buggy. Wel nieuw gekocht matrasje en autostoel (belangrijk dat je zeker weet dat er geen ongeluk mee is gebeurd).

Ben groot fan van tweedehands, vooral voor de babykamer, box, wipstoel, kinderstoel, wagen, eigenlijk de grote dingen. Ook kleding koop ik vaak tweedehands, maar ook wel bewust nieuw voor de oudste. Heb twee zoontjes dus wat nog mooi is, bewaar ik voor de jongste. Speelgoed ook goed tweedehands te kopen trouwens. Tweedehands is voordeliger, beter voor het milieu, beter voor je kind zelfs soms (hormoonverstorende stoffen, de geur van nieuwe spullen, in verf/stof zijn al grotendeels verdwenen uit tweedehands spullen).
Succes!

wij hebben ook veel 2e hands omdat het allemaal al genoeg kost en degene van wie het gekregen hebben het ook zonde vond om weg te gooien. we hebben vooral 2e hands houten spullen gekocht… Zoals ledikant commode kinderstoel… En alles van een nieuw laagje verf (op waterbasis) voorzien. Kinderwagen wel nieuw gekocht.

Hey! Ik heb een aantal spullen nieuw en een aantal spullen 2ehands. Matras en bedtextiel bijvoorbeeld allemaal nieuw. Maar de maxicose, kinderwagen en meer allemaal 2ehands. Het is op dat moment gewoon goed kijken hoe het er uit ziet. Want alles nieuw kopen is inderdaad erg duur !

Tweedehands is vaak nog heel goed! Ietsje ouderen kinderwagens zijn vaak ook groter dan de nieuwste van tegenwoordig en kan je kind dus mooi iets langer in. Ook kleertjes, koop hier en daar een pakket via marktplaats en haal het goede eruit, het scheelt je zoveel geld.
En als je iets wil proberen zoals een draagdoek, is 2e hands ideaal. Als je het toch niet bevalt heb je iig niet teveel betaald.

Wij hebben ook vrijwel alles tweedehands gekocht via mp of gekregen van vrienden en kennissen. Het matrasje en autostoel wel nieuw gekocht, dat voelde gewoon beter.
Je kunt hele dure benodigdheden ook goedkoper krijgen als ze nog in nieuwstaat verkeren, zoals via marktplaats iod. En voor alle kinderbenodigheden geldt: je gebruikt het maar tijdelijk.
Ook de kinderwagen hebben wij tweedehands gekocht en al was deze voor twee kids gebruikt, het was van hoge kwaliteit en wij hebben er met onze twee kids daar nog veel plezier van gehad! En nu nog ziet deze er gewoon goed uit, het is maar ook hoe je met spullen omgaat.
Dus ja, je kunt het zo duur en zo goedkoop voor jezelf (en je kindje) maken als je zelf wilt, maar tweedehands is naar mijn mening zeker een aanrader!

Wij hebben de babykamer ook tweedehands gekocht. Volgende week gaan we een peuter bed kopen en de babykamer veranderen. Heb je nog interesse? Een ledikant wit , een kast en een commode.

Ik heb bijna alles 2e hands. Alleen het matrasje heb ik nieuw gekocht en wat beddengoed omdat ik helemaal verliefd was op een bepaald dekentje

Ook knuffeltjes heb ik nieuw gekocht en voor op de muur een houten boom en de letters van de naam

Wij waren voornemens om veel tweedehands te kopen. Door een financiële meevaller uiteindelijk heel veel nieuw gekocht of gekregen. We hebben wel een hele mooie tweedehands kinderwagen (Joolz) en maxicosi gekocht en tot en met maat 62 meer dan de helft van de kleding tweedehands gedragen ( vriendinnen). Zelfs nu koop ik regelmatig op marktplaats voor kleding.

Achteraf hadden we best een box / ledikant/ commode tweedehands kunnen kopen. Ik zou wel altijd een matras nieuw kopen en spullen als flesjes/ flessenwarmers / evt kolf nieuw kopen. Ook veel speelgoed is prima tweedehands!!

Wij hebben ook bepaalde items 2de hands gekocht zoals een commode voor boven, veel kledij, want dat kan je toch wassen. Ik denk ook vooral dat je even moet zien van wie je dit overkoopt. Zeker een buggy en autostoel zou ik toch wel mee oppassen. Wij hebben vooral uitgekeken naar outlets van babyspullen en promoties in sommige winkels en daar toch veel koopjes kunnen doen. En vergeet je geboortelijst niet :slight_smile:

Wat een fijne reacties allemaal! Bedankt voor alle tips. Ik denk dat wij ook gaan kijken naar een tweedehands kinderkamer en kinderwagen. Maar dan wel het matrasje, de maxicosi, knuffels en flesjes etc nieuw. Kleding kan ik hopelijk voor een deel overnemen mijn van schoonzus.

De meubels voor de babykamer hebben wij via marktplaats tweedehands gekocht. En de box overgekocht van familie. Verder wel alles nieuw.

Ik heb de babykamer en de kinderwagen tweedehands:) ik ben er super blij mee ! Heeft mij heel veel geld gescheeld zodat ik nog allemaal leuke spullen kon kopen