Tijd voor mezelf

Dag lieve mama’s,
Even een vraagje, omdat ik er zelf niet uit kom.
Mijn man en ik zitten met het volgende.
Wij hebben 2 kinderen, 1 van 6 en 1 van 12. Ik werk 24 uur en hij 40.
Ik vind het fijn om 1x per week wat af te spreken met vriendinnen. Mijn man vindt dit niet normaal. Daarnaast zegt hij dat ik dat dan maar door de week na mijn werk moet doen, als ik dat zo graag wil doen. Maar zoals de meeste werkende moeders wel begrijpen, ben ik door de weeks savonds wel moe en heb ik meer de behoefte om gewoon lekker thuis te zijn. Maar ook omdat mijn vriendinnen niet vlakbij wonen. Ik moet minimaal 20 minuten rijden om bij hen te komen. Dus ff snel een bakkie thee is lastig. Qua reistijd ben je al bijna 40 minuten kwijt. En je wilt ook niet te laat thuis komen omdat je vaak de volgende dag al moet werken.
Is het echt niet normaal dat ik 1x per week graag even uit huis wil om mijn vriendinnen te zien?

Bests Mignonne,

Heeft je man ook uitgelegd waarom dit volgens hem niet normaal is?
Het is juist heel normaal dat je die tijd wil, even lekker weg, tijd voor jezelf.
Dit heeft elke moeder nodig, je werkt lang en hard, daarnaast heb je nog een gezin en een huishouden.
En wat je vraagt is echt niet veel, 1x in de week.
Het is juist heerlijk dat je er dan even uit kan en gezellig bij je vriendinnen kan zitten.
Ik zou dit ook echt gewoon blijven doen, en anders een keer een gesprek met je man aan gaan op een normale manier erover praten.
Heeft hij zelf geen vrienden waar hij ook heen gaat?

Hoi!
Ik ben het met Nicky eens, iedere mama heeft af en toe tijd voor haar zelf nodig.
Persoonlijk vind ik de reactie van je man overdreven.
Gaat hij zelf nooit eens weg dan? Een avondje er tussen uit?? Lijkt me niet meer dan normaal dat je hier simpel wat afspraken over kunt maken… Wat zijn eigenlijk zijn beweegredenen? Jaloezie misschien?
Als ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik proberen hier eens rustig met hem over te praten en evt afspraken over te maken.
Succes!!!

Praten met je man. Geef duidelijk je behoeftes aan. En stel de waarom vraag aan hem. Waarom gun je mij dit niet. Mijn man gaat 1 á 2 per week te sporten en ik spreek af en toe af met vriendinnen.

Hoi, zelf spreek ik 1x per maand af met mijn vriendinnen, dat is dan wel voor 4 a 5 uren, een avondje uit zeg maar. Voor mij is dat voldoende. Ik werk fulltime, ik wil daarnaast mijn vrije tijd zoveel mogelijk met mijn gezin doorbrengen. Ik heb tenslotte (samen met mijn man) gekozen voor twee kindjes. Ik doe mijn werk wel heel graag, misschien dat ik daardoor minder behoefte heb aan me-time. Na het werk met mijn kinderen bezig zijn is voldoende om mijn innerlijke batterij terug op te laden :smiley: In ieder geval begrijp ik de reactie van jouw man wel. Praat erover en hopelijk vinden jullie een compromis.

En hoe is het afgelopen?