Teveel eten, avondfles afbouwen? 7 maanden

Mijn dochter is bijna 7 maanden en erg vlot met het eten van vaste voeding omdat zij al met 3 maanden de flessen begon te weigeren. Sinds 2,5 maand zitten we op het volgende schema:
06.30-7.00 fles 180ml+pap
9.00 2 stukken fruit
11.00 1 broodje met beleg ( appelstroop, pindakaas, kipfilet, gebakken ei) +100ml fles
11.30 tot 15.00 slapen
15.00 liga, rijsttafel of baby maischips + water
16.30 avond eten Groente, aardappels/rijst, vlees/vis/ei + yorgurt
18.45 fles 210ml + pap
19.00 slapen
Tussendoor water
Ik vraag me af of zij niet te veel eet, tevens laat steeds vaker der middag en avond fles staan. In principe heeft zij echt nog haar melk voeding nodig maar ze groeit verder prima en ze eet goed. Zou ik haar avond fles misschien er af kunnen halen of is dit nog echt te vroeg? En wanneer zou het wel kunnen?

Hoi.

Late reactie. Maar je geeft het in de eerste regels zelf al aan… ze is een fles weigeraar en daarom ben je eerder met vaste voeding begonnen. Je verhaal komt op mij over alsof ze gewoon echt geen zin meer heeft in haar melk. Ze adviseren het idd nog wel, maar als ze niet meer wil zou ik me er niet zo druk om maken. Ik denk niet dat ze teveel eet. Ik denk dat ze gewon meer toe is aan vast voedsel dan aan melk. Voor t vocht zou je bijv ook rooibosthee of kruiden thee kunnen proberen? (Als ze water niet wil) en evt de papfles inruilen voor een gewone melk fles?
Succes. En niet te druk maken om de melk… ieder kindje doet t op zn eigen manier :slight_smile: