Te kort aan Zelf-liefde?

Hoi Mama’ s

Ik ben een cursus aan het ontwikkelen voor moeders en dat gaat over onze rol als rolmodel. Ik ben nu 33 jaar en kwam een tijdje geleden tot de ontdekking dat mijn moeder op heel veel vlakken geen juist ondersteunende rolmodel was. En omdat ik als kind hier totaal niet bij stil stond gaf ik het meeste ook weer door aan mijn kinderen. Het gaat hier bijvoorbeeld over zelfliefde. Mijn moeder heeft dit nauwelijks tot niet geleerd van haar eigen moeder. So, i don’t blame her. Gelukkig ben ik door al mijn kennis en ontwikkelingen mij zo gaan transformeren dat mijn dochters dit met de soeplepel binnen krijgen. Je hoort gewoon van jezelf te houden, jezelf mooi te vinden en jezelf bemoedigende dingen te vertellen. De kans is enorm groot dat een moeder die onvoldoende van zichzelf houdt, ongelukkige keuzes maakt en hierbij een spiegel voor haar kind is dat het gedrag gemakkelijk over zal nemen. Je mama is tenslotte jouw idool. Mijn vraag aan jullie: zijn er meer mama’s die hier iets over willen vertellen?

Bij mij ging de knop om toen mijn dochter van 7 thuis kwam van school en vertelde dat zij zich niet mooi vond, dat haar haar niet mooi was en dat zij op de andere meisjes wilde lijken. Ik hoorde mijzelf praten en dacht daar ga ik een stokje voor steken. Mijn cursus is vooral bedoeld om mama’s te leren sterker in hun schoenen te staan want slecht 10% in het leven overkomt je. De overige 90 % komt voort uit keuzes. Als ik bijvoorbeeld geleerd had om voldoende van mijzelf te houden, dan had ik wellicht andere keuzes gemaakt omtrent school en vriendjes. Ik hoor graag van jullie.

Veel liefs, van mij

Wat mooi dat je mensen wil gaan helpen. Ik ben Gezegend met een moeder die mij wel heeft geleerd om van mijzelf te houden. Want ook ik mag er zijn. Ik vind het echt mooi om te lezen dat je vrouwen wil gaan helpen. Super!!! :cherry_blossom::blossom:

Wat fijn om te horen :cherry_blossom:

Je mag mij wel helpen hoor! Ik worstel er dagelijks nog mee heel erg negatief lach weinig en nog steeds onzeker en pieker veel te veel. Ik heb van mijn moeder nooit de liefde gehad die een kind zou moeten hebben maar dit wil ik zelf anders doen bij mijn dochter.

Goedemorgen Mama van Sophie

Wat leuk om een berichtje van jou te mogen ontvangen.

Alles waar je tegen vecht, daar kan je je niet mee verbinden. Het zal vooral de key zijn om te stoppen met vechten tegen jezelf. Jij hebt hier niet voor gekozen en je hebt als kind zijnde beschermingsmechanismen ontwikkeld die jou nu nog op bepaalde voetstukken houden. Liefde en vooral zelfliefde is zo essentieel in ons leven. Ik geloof erin dat we maar 1 doel hebben hier op aarde en dat is het streven naar een zo gelukkig mogelijk leven maar daarvoor heb je in eerste instantie van jezelf te houden zodat je jezelf accepteert.
Wat je ook overkomt, wij mensen hebben altijd keuzes. En ja, ik heb zoveel meegemaakt dat ik dat ook zeker zeggen kan. Zie jezelf als een huis, als het fundament niet sterk genoeg is dan krijgt het huis scheuren, lekkages, verzakkingen enz. en dat is het voorbeeld die onze kinderen zien. Wij moeders hoeven niet perfect te zijn, maar wel altijd op weg naar de mooiste, leukste en fijnste IK voor onszelf.

Jij hebt er niet voor gekozen waar je in zit, maar de oplossing ligt wel bij jou :heart:. Jij hebt een prachtig kind gekregen die jij mag opvoeden en zelfs van mag leren en als mama gun jij je kind gewoon een sterke basis.

Het is zo mooi dat jij aan jezelf wilt werken. Je hebt een aantal dingen (tijdens je jeugd neem ik aan) voor “waarheid” aangezien dat gewoon totaal niet klopt. En de boodschappen die wij elke dag tegen onszelf zeggen zorgen ervoor dat we niet aankomen waar wij aan willen komen. Alles is zoals het is en niets is zoals het is. Het is tijd om je eigen waarheid te creeeren en enkel voor dat te gaan wat jou gelukkig maakt. Enkel gaan voor het beste van het beste omdat jij dat waard bent. Je energie enkel geven aan mensen waar jij blij van wordt en je tijd enkel te spenderen aan de dingen die voor jou nuttig zijn. Er is geen goed of fout, enkel dat wat jou gelukkig maakt.

Mijn programma start in januari en duurt 5/6 maanden. Er zit 1 maand extra bij voor wie daar de tijd en ruimte voor nodig heeft. Meer informatie volgt binnenkort. Ben keihard (lees: met heel veel liefde) aan het werk achter de schermen. Mijn vraag aan jou is wat ik nu voor jou kan betekenen? Ik kan je een vrijblijvend kennismaking gesprek aanbieden zodat je kan voelen of er een match is?

Ik hoor graag van je.

Liefdevolle groet,

Alexandra

Hoe graag ik het zou willen speelt volgend jaar tijd en geld een grote rol. Ik ga ook nog zelfstudie doen en nog bezig met de verbouwing. Igg bedankt voor je uitgebreide verhaal! Je mag me ook toevoegen op Instagram: puurpatricia