Studeren omscholen

Advies, tips en ervaringen voor jou en je baby.
Wie heeft er ervaring met omscholen ik ben 34 en werk nu tien jaar in de supermarkt ook nog schoonmaak en heb de stap genomen om aan een zelfstudie te gaan beginnen. Pedagogisch medewerker niveau 3 zou 18 maand moeten duren… Met 1 dag per week stage. Ik werk nu 24uur dan ga ik iets minder werken dus minder inkomen en meer studeren. Geen idee nog wat ik dalijk ga verdienen als ik mijn diploma heb. Tips zijn welkom!! Mijn dochtertje is bijna 9 maand.

Super goed van je! Het valt niet mee om te moeten studeren, werken en om voor een gezin te zorgen. Ik zelf heb ook moeten studeren en stage lopen toen de oudste net 11 weken was. Ik heb af en toe oppas gevraagd zodat ik de ruimte kreeg om te studeren. Ik was toen 24. Ik wens je veel plezier toe en de kracht toe voor de moeilijke momenten. :cherry_blossom::blossom:

Ja dank je wel. Ik ben nu 34 maar ik ga er gewoon voor :+1:t3::+1:t3::+1:t3:

Ik ben na mijn eerste thuis komen te zitten en werd helemaal gek, ik had vooral horeca ervaring en met kinderen was dat helemaal niet praktisch en wilde dus ook omscholen. Ik heb toen heel goed nagedacht over wat ik wilde en daar ben ik voor gegaan.

Ik werk nu sinds 2 maanden 4 dagen in de week met 1 dag avondschool, en met 2 kindjes van 1,5 jaar en 4 maanden. Het is heel pittig, vooral het huishouden bijhouden en ruimte (en vooral rust) vinden om te leren.

Ik denk wel dat het heel belangrijk is om er een ritme in te houden (ik kan nogal een chaoot zijn). Ik leg dus elke zondag bijvoorbeeld stappeltjes kleren klaar zodat ik daar de rest van de week niet over na hoef te denken en ontneemt weer een eventueel stress momentje. Maar dit is allemaal hel persoonlijk.

Ik moet ze helaas naar de opvang brengen maar ik denk steeds maar zo, het is voor een betere toekomst voor mijzelf en voor mijn kinderen! Straks kun je alleen maar heel trots zijn op jezelf.

Als jij het wil, kun je het! Veel succes!

Ja klopt tis pittig hiervoor ook een thuisstudie gedaan Voedingsdeskundige toen nog zonder baby maar idd goed plannen en hulp vragen en op de centjes letten. En ook nog steeds in verbouwing al nu ruim 1 jaar dus aan de toekomst word degelijk gebouwd :ok_hand:t3: Maar nu las wel veel negatieve reacties over de LOI studies hoop maar dat het goed gaat komen :raised_hands:

Ik was even benieuwd of je al aan de studie bent. En bevalt het?

Ik was begonnen maar toen vond ik het best moeilijk dus alle boeken retour gestuurd van pedagogisch medewerker niveau 3 LOI. Alleen had ik dit niet netjes afgemeld telefonisch of per e-mail want nog steeds druk in verbouwing de laatste loodjes wegen het zwaarst voor de kerst klaar zijn…Had toen gebeld werd toen gezegd dat ik me af had moeten melden en nu 12 maand lesgeld moet betalen voor niks! Dus 2 keuzes of niveau lager is te makkelijk of toch maar doorgaan dus ik ga gewoon weer door met de studie begin weer in Januari als de woonkamer en keuken klaar is. Want wonen al 3 maand in de schuur wel met vloerverwarming haha. En op stage willen ze me ook meehelpen als ik er niet uitkom en zegt mijn stagebegeleider dat ik dit niveau wel aankan dus ga ervoor! Tis veel lezen veel uitleg geven hoe jij dingen ziet en veeeel verslagen schrijven :smirk::roll_eyes:…Dus 1,5 jaar bikkelen :woman_teacher::woman_student: Hopen dat ik het haal en dat ik het werk ook echt leuk ga vinden want nog geen ervaring in. Grtjs

Heel veel plezier en Succes​:cherry_blossom::blossom: