Slapen met drie op een kamer

Ik heb drie kinderen. Twee dochters van 6 en 5 en een zoon 2. Hij ligt inmiddels in een groot bed omdat hij met slaapzak eruit kroop.

Nu is het probleem dat hij niet meer in zijn eigen bed wil slapen maar bij zijn zussen. Op zovh geen probleem maar dit bed is echt te klein voor drie kinderen.

Ik weet niet goed wat ik moet doen. Of een groter bed kopen voor drie kinderen of gewoon doorzetten en hem in zijn eigen bed laten slapen. Ik heb het idee dat hij niet graag alleen ligt…

Bedankt voor jullie tips/advies alvast!

Hallo appel28,

Mijn advies is wil je ze op een bepaald moment toch weer apart laten slapen doe het dan nu al.
Een gewoonte afleren is moeilijker dan een gewoonte voorkomen.

Probeer hem met zijn knuffel of lieveling speelgoed te laten slapen dan voelt hij zich mischien veiliger in zo’n groot bed.

Ik denk dat je erachter moet proberen te komen wat de reden is. Mijn dochter en zoontje hebben een half jaar / drie kwart jaar samen geslapen. (Gelukkig is het mogelijk hun beide bedden om te bouwen naar twee persoons). Dit begon is een onrustige tijd (sinterklaas ed). Samen slapen gaf geborgenheid. Wij hebben hier nooit een probleem van gemaakt. Misschien is ook voldoende ze op een kamer te laten slapen (hoef je geen nieuw bed te kopen). Misschien is het nieuwe bed ‘te’ groot en voelt hij zich daarom niet prettig. Opvullen zodat het minder groot is helpt dan ook