Slapen bij omi. Blijf ik mama voor haar?

Hallo mama’s en papa’s,

Wij hebben een dochtertje van ondertussen 6 maand.
Mijn vriend is sochtens/snachts rond 4 uur weg en ik wet ik de zorg, waardoor ik geregeld vroeges doe.
Als ik vroege heb gaat ons dochtertje bij schoonmama slapen.
Ze kan dan uitslapen en blijft ook bij haar.
Ze gaat ni naar de crèche.
Ik kom super goed overeen met haar maar ik heb soms het gevoel dat mijn dochtertje haar meer als mama gaat zien.
Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes

Ik kan me voorstellen dat je er mee zit, zeker als je kindje nog zo jong is zal het veel waarde hechten aan een vertrouwd persoon. Als ik het zo hoor betekent dat dus drie belangrijke personen. Wel zou ik steeds benoemen dat ze naar omi gaat. Zodat schoonmoeder een naam heeft zoals jij mama bent.
Het kan wel zijn dat ze op een gegeven moment omi ook mama noemt maar dat is een fase.

Ik en mijn man werken ook onregelmatig. Dit hield in dat wanneer ik vroeg had mijn man laat draait etc.
Hierdoor hebben we de tijd goed in de kids kunnen steken.
Als ik jou verhaal zo lees zijn jullie s ochtends wel weg maar na je dienst tijd genoeg om aandacht aan je kindje te geven. Dit ook pakken :blush:

Persoonlijk zou ik wanneer ze wat ouder is ook voor crèche of peuter speelzaal te kiezen om al in aanraking te komen met andere kindjes, en weerstand op kan bouwen voor ze naar school gaat.

Dit betekent wel dat ze dan nog meer ’ opvoeders’ krijgt, maar je krijgt er op den duur veel voor terug.

Lastig. Maak het in iedergeval bespreekbaar. Kinderen in deze leeftijd denken niet echt na. De plek waar ze vaak zijn in hun thuis… Simpel als wat. Daarom zijn de eerste maanden ook zo belangrijk. Maar oma blijft oma . Dat gaat natuurlijk. Hoef je geen zorgen om te maken!

Wat ik denk? Dat je het goed oplost zo! Ze blijft bij familie.
De vraag is even hoe vaak dit is… Onze dochter gaat 2x per week naar oma en ze weet heel goed het verschil.