Slaapritueel overdag

Hey
İk wil het hebben over de dutjes overdag
Mijn dochter van bijna 6 maand slaapt na haar groentepap (rond 13u). Maar het dutje is telkens van korte duur (15 a 20 min)
Haar dutje doet ze beneden in haar wieg die in de woonkamer staat.
Ik leg haar bewust niet boven in haar bed zodat ze verschil leert tussen dag en nacht. 's Nachts slaapt ze door in een donkere slaapkamer en overdag beneden in een klare woonkamer
Wat doe ik best dat ze langer slaapt? Toch boven in haar bed met de rolluiken naar beneden? Kan 20 min dutje kwaad in haar ontwikkeling?
Wie maakt(e) dit ook mee?
Wat is bij jou de oplossing geweest?

Voortzetting van de discussie Wat zijn de beste luiers? Prijs/kwaliteit:

Hoeveel dutjes doet jou dochter per dag? Misschien Kun je er een laten zodat ze een langere middag dut doet?

Ze doet geen dutjes.
's Avonds rond half 9 wil ze in haar bed.
Ze slaap door tot half acht drinkt een flesje en slaapt direct terug tot 11u. En dan rond 14 doet ze haar dutje van max 20min waarover ik had…

Maak je geen zorgen. Ze slaapt genoeg zo te lezen.

Doe gewoon lekker een dunne donkere dekentje over haar wieg dan zal ze mogelijk wat langer slapen :slight_smile:

İk zal je al hoewel wel raden je baby om 7 wakker te maken en haar flesje te geven. Een baby die zo klein is zal niet zo lang op lege maag moeten slapen kan gevaarlijk voor der bloeddruk zijn. T gevaar is dat als de bloeddruk te laag wordt van een baby dan kan t im koma vallen doordat ze zolang niks drinkt.