Schoenmaat zwangerschap en na de bevalling

Hallo,

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtig zoontje Jasper.
Maar ik vraag me af wanneer ik toch terug in mijn schoenen van voor mijn zwangerschap pas?
Voor mijn zwangerschap had ik maat 39, tijdens ben ik geëvolueerd naar maat 41. Ik dacht dat dit lag aan gewoon veel vocht. Mijn ringen pas ik ook nog niet…

Ik had gehoopt dat dat ondertussen al zo zou zijn, maar net nog geprobeerd en ze zitten echt nog te krap! Ik hoop toch echt dat dit geen blijvend iets is. :confused:

Nog mama’s die dit hebben meegemaakt?
Btw, moet nog 6kg kwijt tot ik weer op mijn startgewicht zit…

Voor mijn schoenen heb ik 6 maanden moeten wachten. In de schoenenwinkel stelden ze mij gerust, dat het soms tot een jaar kan duren. Dus geef je lichaam nog wat tijd.

Ok, dan weet ik tenminste al dat het zolang kan duren.
Gelukkig wel een positief vooruitzicht. Was al bang dat het misschien blijvend zou zijn…

Ik had precies hetzelfde, na een maand of 7 paste ik gelukkig mijn eigen schoenen weer!
Ik vond het ook lang duren, maar je krijgt gewoon je eigen schoenmaat terug :slight_smile:

Het heeft bij mij ook wel een jaar geduurd dat ik mn eigen maat weer terug had. Zelf heb ik al 41 dus maat 42 vond ik vreselijk!! Dan zijn schoenen nog lomper :persevere:

Ik ben iets meer dan een jaar verder maar koop ze nu toch een maat groter. Kom gewoon in mijn oude maar kom wel echt met de teen tegen de rand.

Hier heb ik eigenlijk nooit last van gehad… wel nog al eens gehoord, dus je bent niet alleen.
Sommigen zeggen dat voeten dan kunnen groeien van zwangerschap :slightly_smiling_face:
Heb wel meer problemen met dun haar…

Hey!

Ik had bij Fabian maar een maatje meer gekregen en vond dit niet zo heel erg… (Van 36 naar 37) omdat ik dan net meer schoenen vond, maar ik snap je frustratie!
Ik hield ook enorm veel vocht op en de handen enz zijn vrij snel op plooi gekomen, maar de voeten was bij mij een ander verhaal…
Ik kon maar na 3 jaar terug in mijn schoenen van ervoor en nu ben ik terug zwanger (28w) en ziet het er even mooi uit aan mijn voetjes…

Hoop voor jou dat het sneller terug in orde komt!

Groetjes!!

Mijn voeten zijn na 2 zwangerschappen blijvend een maat groter gebleven (van 39 naar 40) dus ik heb helaas mijn hele ‘schoenenpark’ moeten vervangen…

Hier duurde het ook wel 6 maanden. Uiteindelijk nooit meer naar maat 37 (37,5) teruggegaan. Koop nu maat 38.

Hier ook helaas blijvend een maatje groter gehouden. Ik kon veel schoenen weggooien…