Schema baby 6maanden

Wat is nu een goed schema voor een baby van 6 maanden.
Heb een dochtertje van 6 maanden. Maar wij vinden het best lastig met een schema.
Ze gaat om 7uur naar bed. Volgende ochtend wordt ze rond 9/10 wakker.

Wat zijn jullie schema’s

0 likes

Ieder kind heeft een ander schema. Ik zou zeggen, prijs jezelf gelukkig met zo’n lang slapertje… Meestal hoor je andere verhalen. Ouders zijn vaak al blij als hun spruit tot half 6 slaapt.

1 like

Ja dat klopt vriendin van mijn moet er ook altijd vroeg uit. ze krijgt s’ochtends rond 9/10uur papfles. Dan een boterham rond 12/1uur rond 3uur s’middags een stuk fruit en wat diksap. S’avonds om 5 eet ze met de pot mee. Dan om 7uur papfles en naar bed. Is dit niet te weinig voeding.?

0 likes

Mijn zoontje zat met 6 maand nog op 4 flessen, waarvan s ochtends en s avonds met pap. 2x fruit tussendoor en s avonds groente hap. Met de pot mee eten vanaf 1 jaar pas…

Maar ook dit verschilt heel erg, het belangrijkste is dat je kindje mooi op gewicht/lengte zit. Dat houden ze op bureau wel in de gaten.

Mijn zoontje groeide het eerste half jaar heel erg hard! Was behoorlijk spekkig! Daarna ging hij veel bewegen en stond hij bijna stil.

Als je twijfelt zou ik gewoon bureau even bellen.

0 likes

Mijn dochter van bijna zes maanden krijgt nog volledig borstvoeding. Ze krijgt haar laatste voeding rond 22.00/23.00 uur en slaapt door tot 06.00/07.00 uur. Dus prijs jezelf gelukkig inderdaad :grin:. Heerlijk toch?

0 likes

Mijn zoontje van 8 maanden krijgt volledig borstvoeding, en hij slaapt nooit hele nacht door dus ik zou zeggen wees blij met zo’n slapertje! Ik moet minimaal 2 x opstaan om hem te voeden :woozy_face:
Sinds de geboorte is het niet veel veranderd met zijn slaapritme… Mensen die tips hebben zijn welkom! :smiling_face_with_three_hearts:

0 likes

Hoi Medine,

Krijgt hij echt alleen borstvoeding?? Misschien is dit, vooral voor de nachten, niet voldoende. Mijn zoontje was 3,5 maand toen hij pap mocht. Om te beginnen alleen s avonds. Direct hele nachten doorslapen! Al snel tot ca. half 7.

Hoe “streng” ben je verder?? Mijn zoontje huilde heel af en toe nog wel eens s nachts, maar ik heb hem echt geen voeding meer gegeven! Laat maar tijdje huilen. Huilen was zo weg, maar goed… daar zijn lang niet alle moeders er mee eens…

Succes!

0 likes

Ja dat heb ik ook al vanaf begint gedaan. 1 theelepeltje pap toen paar weken was. Sliep heerlijk door vanaf dag 1. En nu nog steeds. Je kunt het altijd proberen om pap voor slapen gaan te geven

0 likes

Ons schema sinds een goede week:
rond half 8 wakker, dan ga ik er uit om alvast een flesje te maken.
Rond 8 uur de eerste fles
Meestal slaapt ze dan rond 9 uur een uurtje.
Dan rond 10 uur fruit (ze krijgt nu ongeveer 100 gram)
Tussen half 12 en 12 uur fles nr 2
Dan slapen tot 14 uur ongeveer
Rond half 4 fles nr 3
Soms slaapt ze dan nog even.
Tussen half 6 en 6 groente hapje
Dan valt ze rond half 7 weer in slaap en krijgt ze rond 8, half 9 de laatste fles.

We zijn langzaam aan het opbouwen met haar groentehapje, en dan de fles van half 4 aan het afbouwen.
De volgende stap wordt brood tussen de middag, maar dat wil nog niet echt lukken. Daar wachten we dus nog even mee.

Verder wordt mevrouw s’nachts wel eens wakker maar ligt dan een beetje te brabbelen en valt na een kwartiertje zelf weer in slaap. Wij vinden het dan niet nodig om haar uit bed te halen omdat ze niet huilt oid.

0 likes

Cindy
Nee snap ik helemaal. Zo lang ze niet huilt snachts zou ik ook geen fles geven. Het verschild zo van schema bij iedereen. Sommige krijgen nog 4 flessen, en andere nog maar 2. En cb zegt ook altijd wat anders heb steeds iemand anders. Maar doe het gewoon hoe nu gaat. Ze groeit goed.

Iedereen bedankt voor de reachtie

0 likes