Potjes training

Beste mama’s,
Mijn dochtertje is nu 20 maanden en kan al zeggen wanneer ze haar boodschapje heeft gedaan maar nog steeds in pamper.
Wanneer begonnen jullie aan potjestraining?
Hoe en wat?
Graag wat tips en tricks en ervaringen gelezen van jullie😁

Dan zou je mogen beginnen!

• samen een leuk potje kiezen helpt
  • en natuurlijk ook mooie onderbroekjes (je hebt ook oefenbroekjes)
  • wat leuke boekjes om te lezen was hier ook een hit
  • een bril verkleinen en opstapje voor de grote wc hebben wij niet gedaan en nu wil hij enkel het potje dus dat is misschien ook een goede tip!
  • het samen doen is ook zeer efficiënt geweest (potje naast de grote toilet)
  • een vast schemaatje, regelmaat helpt
  • en heel hard juigen bij succes!!

Veel geluk samen!

Mijn dochter heb ik altijd de mogelijkheid gegeven om bij het potje te kunnen. Zij heeft toen ook sporadisch er soms gebruik van gemaakt. En is nu 2,5 en heeft er ineens helemaal geen zin meer in.
Dus het ligt aan het kind zelf je kan het proberen en haar er ieder uur op zetten. Je merkt vanzelf of ze er dan aan toe is.

Hallo,

Mijn dochter is 2,5 jaar en vrij snel zindelijk geworden. Wat bij haar heel erg heeft geholpen is het stimuleren wanneer ze een plasje of grote boodschap deed door een sticker te krijgen en een applausje, hierdoor raakte ze erg enthousiast. Wanneer dat vaker goed gaat probeer langzaam de luier af te doen en een onderbroekje/oefenbroekje aan te doen en elk uur op het potje te zetten. Ik heb ook een potje aangeschaft met trapje zodat ze zelf op de wc kon zitten. Wanneer haar luier naderhand af ging tijdens het slapen, liet ik haar ongv een uur voor bedtijd niet meer drinken en nog een plas te doen. Wanneer ze het eenmaal doorhebben hoe het werkt gaat het ineens snel. Ongelukjes kunnen altijd gebeuren en wees dan niet te streng anders schrikt het je kindje af. Succes!

Stickers ga ik ook proberen. Mijn dochter is bijna 2, ze vind het potje soms prima en plast dan regelmatig ook, soms is het ook een dikke NEE. Onderbroekje zie ik nog niet zitten. Zovaak zit ze nog niet op het potje.In de bieb zijn veel leuke potjesboekjes, die lezen we juist als ze op het potje zit. Dat nodigt vaak uit om haar op het potje te krijgen. Succes

Onze dochter en zoon (inmiddels 2,5 en bijna 7) heb ik beide de dag na hun 2de verjaardag een onderbroek aangedaan. En nooit meer overdag een luier in de nacht nog wel een luier aangedaan tot ongeveer 2 maanden.
Het was een uitdaging 7 nieuwe outfits op 1 dag in het begin maar beide hadden op dag 3 al gevoel van aandrang en maakte dat kenbaar. Een natte broek vonden ze beide zeer vervelend en ze wilde dat ook snel zelf niet meer.
Ik ben nooit boos geworden bij alle ongelukjes niet (hoe goor ook) ben ook gewoon gaan winkelen met de kids op dag 1 van de luierloze dag bepakt met een luiertas vol kleding doekjes en plastic zakjes en had een investering gedaan in een berg onderbroeken want na sommige kak sessies was onderbroek elimineren de enige optie.
Ik heb er geen big issue van gemaakt plassen, poepen we doen het allemaal maar gewoon op de pot en als je dat in je broekje doet moet ik je helemaal omkleden.

Veel mensen vonden mijn zindelijkheidstraining heftig omdat ze vonden dat onze kindjes er nog niet aan toe waren.
Ik zelf was klaar met vieze luiers en ben voorstander van ‘het je zo gemakkelijk mogelijk maken’ Het was even investeren maar we plukken er nu de vruchten van.

Ik ben met 9 maand begonnen… Hij is nu 10maand… Ben na elk dutje / voeding hem om het potje gaan zetten. Bij een plasje psst, goedzo gezegd…
Als ik heb nu regelmatig op het potje doe kan ik het met 1 luier op een dag doen… Het poepen ben ik soms te laat mee omdat hij dit snel onder het eten doet…