Peuterdiarre 15mnd

We hebben een zoontje van bijna 15 maanden, en sinds een paar weken is zijn ontlasting type “explosie”
Sochtends als hij wakker wordt is het soms nog “leeg” dus doen we snel een schone luier, maar tijdens ontbijt of vlak na het verschonen komt het, dunne ontlasting. Structuur een beetje alsof een olvarit potje er ingesmeerd is.
Als hij wakker wordt met een volle luier is het feest voor hem, hij moet in bad, joepie! Romper pyama en slaapzak zitten dan onder door het doorlekken. Hij vind in bad kei leuk gelukkig, maar jammer dat mama alles al in de was kan doen sochtends :wink:
In de loop van de ochtend komt er vaak nog een landing, iets minder dan na de nacht, maar ook soms zit zn romper aan de randjes/broekje onder.
De poep wordt steeds dunner, na 3-4x per dag is het soms alleen een beetje slijmerig (en stinkt)

Ik ben sinds 2 dagen even gestopt met koemelk. Hij krijgt nu 2x per dag dreumesmelk, en verder drinkt hij goed (heel verdunde diksap)
Qua eten zijn we wat “vetter” gaan eten, boter op brood, avocado, visje etc. En wat proberen met vezeltjes.

Heeft iemand ervaring met peuterdiarree, eventueel een tip voor het doorlekken van de luiers sochtends.
Hij is verder super bewegelijk, vrolijk en vol energie, maar slaapt ool erg goed nog 2x per dag. Hij oogt helemaal niet ziek

Groetjes!!

Je kunt een maat grote luier gebruiken. Of de luier andersom aandoen. Dit kan helpen doe ik zelf in de zorg ook voor het doorlekken.
Verders geen ervaring met dunnen ontlasting.
Succes verder

Misschien bij de dokter even laten testen op enkele dingen? Ik weet niet of hijnaar de creche gaat, maar onze dochter ( nu 16 maanden) gad daar een maandje terug een darmparasiet ( gardia) opgelopen. Daardoor kreeg ze ook erg waterige stoelgang en vaak door haar pamper heenzitten enz… ze heeft dan antibiotica gekregen en nu is ze er vanaf.

Ohja, bij ons leek ze ook helemaal niet ziek trouwens. Heel vrolijk en geen koorts ofzo. Dus we zouden het niet geweten hebben als we hazr niet laten testen hadden…

Bedankt voor je reactie, vanmiddag even bezoekje huisarts gedaan. Gaan het inderdaad even onderzoeken, wie weet komt er ook iets uit. Bedankt!

Uitslag van de huisarts ontvangen, inderdaad een parasiet gevonden. Nu ook antibiotica, hopelijk snel er van af.
Nogmaals bedankt voor je berichtje!!

Is niets :slight_smile: Ik herkende het wel een beetje dus dacht ik deel mijn ervaringen even. Goed dat ze dan toch iets gevonden hebben (alleja, goed is dat niet natuurlijk, maar beter dan dat je het niet weet he). Hopelijk werkt de antibiotica snel!