Peuter wil alleen smeerbaar op brood

Mijn dochter van 2 eet heel goed. Van boterhammetje tot avondeten. Alleen wil ze geen beleg op haar brood zoals kaas of worst. Alleen de smeerbare dingen zoals pindakaas, jam en leverworst. Ook een plakje kaas of worst uit de hand wil ze niet. Hebben jullie tips?

Tips voor wat? Als ze verder goed eet zou ik het eigenlijk gewoon zo laten. Smeerbare dingen die hier ook een succes op brood zijn zijn: hummus, groentespread (bijv van zonnatura), fruitspread (ah eigen merk) en amandelboter.

Wat is er mis met smeerbaar? Er zijn veel gezonde smeerbare beleg soorten voor op brood.
Kijk ook naar smeerbaar van de Kleine Keuken en Bleu Band. Kaas en worst is niet eens zo gezond.

Appelstroop is hier echt niet aan te slepen! Ik ben juist een voorstander van smeren, plakjes kaas en worst vissen ze er tussen uit en droog brood blijft over!

Er is niets mis met smeerbaar maar iedere dag pindakaas, leverworst, jam en pasta lijkt me ook niet goed. Sandwichspread ook geprobeerd.

Ik zoek tips voor ander smeerbaar beleg waar ik nog niet aan gedacht heb om wat meer te kunnen variëren.

Appelstroop is hier ook favoriet. En wat betreft droog brood heb je gelijk hoor. Het brood (met boter) gaat op maar het beleg blijft liggen

Dat is wel herkenbaar! Ik heb ook een tijdje geprobeerd verantwoord bezig te zijn maar uiteindelijk zijn toch bepaalde dingen favoriet.

Maar al eens gedacht aan kruidekaas of humus?

Humus nog niet. Dat lust ik zelf niet maar kan ik voor haar wel eens proberen. Kruidenkaas is ook geen succes.

Een laagje roomboter of avocado? Groente-/fruitsspreads van De Kleine Keuken of Blue Band ook prima. Mijn dochter vond ook tahini (sesampasta) en notenpasta’s lekker. Is ook een stuk gezonder dan al die zoetigheid en worst :slightly_smiling_face:

Smeerkaas of de spreads van blue band, vegetarische smeerworst, plakjes worst vist mijn zoon er tussenuit, hagelslag eet hij wel op

Roomboter staat nu ook op het boodschappenlijstje :slight_smile:
De spreads van blue band gaan er ook niet in.
Ik zal nog eens kijken bij ‘de kleine keuken’

Dank jullie wel allemaal!