Peuter bijna 3 huilt om bijna alles

Hoi!
Mijn dochter van bijna 3 huilt om bijna alles! Is dit herkenbaar? Tips?

Bij ons zijn we er niet op ingegaan, kort aangesproken.
En aangeven dat je het niet kan verstaan als ze zo praat.

Is even moeilijk om zo te handelen maar het werkte bij ons wel. Daarna ook benoemen wat je niet fijn vond.
Zeer belangrijk wanneer je kind het wel goed doet en voor heen huilde ook benoemen!

Succes

Hoi Mieke,

Het kan peutergedrag zijn, maar ook een lichamelijke oorzaak hebben als bloedarmoede. Peuters lopen wel eens tekorten op doordat ze niet altijd even goed eten en/of regelmatig infecties hebben. Een peuter die gewoon moe is, kan ook erg huilerig zijn.
Even laten checken via de huisarts!

Groetjes, Jeetje (jeugdarts)

Hoi Jeetje,

Ik ben dan benieuwd… laat de huisarts dan bloed prikken? Hier ook zo’n fase, althans dat zeggen ze maar zoon van 2.5 jaar Is met regelmaat erg moe en huilerig. Ligt soms smorgens na 3uur wakker te zijn geweest alweer te slapen en dan soms ook echt 3 a 4 uur. Hij is vaak ziek. En merk dat zijn conditie ook niet optimaal is. Laatst ben ik heen geweest, hebben ze met vingerprikje zijn hb geprikt. Die was te laag maar ze doen er niets mee omdat ze denken dat t door ziek zijn van 5 weken geleden komt. Ik moest over een week of 6 maar terug komen en laten controleren. Maar het voelt niet goed