Partner verdraagt huilen niet

Vandaag zat ik er even helemaal doorheen. Vroeg in de ochtend stond ik op met koorts. Door de dag heen is mijn baby prima in zijn doen maar de avonden vind hij soms wat lastiger. We hebben drie weken vakantie achter de rug en hier was mijn partner soms gefrustreerd over het huilen van de baby. Nu hij weer werkt komt hij moe thuis en kan hij het helemaal niet verdragen als de baby huilt. Terwijl ik op mijn tanden loop, zie ik hem een poging doen om te knuffelen, maar regelmatig gaat de baby dan huilen. Ik zie de spanning gelijk oplopen tot een fase rood. Met mijn laatste energie pak ik hem dan toch weer, wetend dat ik weer een korte nacht in kan daarna. Want ja met een jonge baby slaap je nu eenmaal niet zoveel… Ik wil denk ik vooral even van mij afschrijven… Ik vind het rot voor mijn partner dat de baby bij hem huilt en dat deze vrijwel gelijk stil is als ik hem pak. Zou hij dan denken dat hij een slechte vader is? Het is vandaag niet bespreekbaar in ieder geval. En hoe zit het met mij… Waar moet ik mijn energie opbouwen als mijn partner de baby niet kan verdragen?
Ik ben nieuw op dit forum en benieuwd wat nu het vervolg is…

Herkenbaar. Mannen weten niet altijd goed wat ze dan met huilende baby moeten. Het gehuil geeft mijn man ook vaak stress. Wat helpt is praten met elkaar wanneer jullie samen uitgerust zijn. Probeer samen naar een goede oplossing te zoeken.

Het opvoeden en verzorgen van een kind brengt de nodige stress met zich mee.

Misschien kun jij je kind een middagje wegbrengen, zodat je kunt uitzieken/uitrusten.

Sterkte

1 like

De stoom afblazen is altijd goed!

1 like

Dag Krullebol,

Dit is heel herkenbaar hoor! Mijn manlief dacht dat er weinig zou veranderen met een baby thuis…

Helpen met een nachtvoeding? Ben je gek… ik ben moe… En als hij dan een keer meehielp dan duurde het tig en tig keer langer. En dan in het weekend uitslapen hé! Ik heb zo goed als alle nachtvoedingen alleen gedaan.

Of bv als hij uit het werk komt: ach schat ik ben druk geweest, maak jij even koffie voor me? Of, gaan we nu zo wel eten? Ik heb trek… terwijl ik me de halve dag uit de naad ren, dood- en doodmoe ben, en meneer op de bank ploft met de krant.

Of vragen of hij de baby even over kan nemen?? Tja, nu niet liefje, ben even aan het lezen/tv kijken/ik ga zo naar de sportschool…

Pfffffff… Kerels!!! Snappen 0 van een baby. Dus daarom meid, lekker van je afschrijven op het forum. Steun en herkenning genoeg. Klinkt cliché, maar probeer te rusten overdag als je baby slaapt. Probeer veel dingen voor het grijpen te hebben, is rustiger voor je.

En als je baby huilt bij je partner: mooi laten!!! Leert hij van. Mijn man drukte mijn zoon ook altijd weer in mijn armen. Niks ervan, je red je er maar mee nu.

Heel veel succes!!

1 like

En inderdaad wat Johanna zegt, breng hem een keer een middag weg. En dan goed bijslapen/uitrusten.

1 like