Overdag dutjes bij baby van 8 maand

Hey hey

Ik vraag mij af hoe jullie jullie baby overdag laten slapen?

Onze man is niet echt een overdagslaper. ('snachts prima zonder problemen)
Met veel geluk slaapt hij een uurtje in de voormiddag en een uurtje in de namiddag, maar dat is bij goed geluk en als hij thuis is. Op de creche slaapt hij niets. (half uurtje bij geluk)

Wij leggen hem thuis in de maxicosi. (zit graag wat rechter door reflux en als hij vast zit en in een klein cocoontje kan hij rustig worden) In zijn park is veel te veel te beleven. (nogtans ligt daar een zeer goed matrasje wat beter zou zijn voor zijn rugje)

In zijn bedje boven hebben wij hem nog niet gelegd overdag. Wel al geprobeerd, op de creche proberen ze dat echter ook, maar daar slaapt hij niet.

Vanaf welke leeftijd laten jullie de baby een dutje doen overdag in een bedje boven? En hebben jullie dan vaste uren? Bij ons zit er momenteel niet veel structuur in zijn slaappatroon overdag. In zijn eten wel :slight_smile:

Wat fijn dat hij in de nacht goed slaapt. Hoe oud is jullie kleine man? Onze jongste heeft tot ongeveer 6 maanden beneden in de wandelwagen bak, daarna ging in de middag boven slapen. Bij de oppas sliep hij gelijk al met 3 maanden boven. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. :blossom::cherry_blossom:

Net 8 maanden.
Snachts nog nooit miserie gehad. Slaapt van 22u tot 7u. Soms zelfs van 20u tot 7u.

Dus toch al boven slapen en dan op een vast tijdstip. Okok

De wandelwagen bak werd te klein, daarom kon onze jongste niet meer beneden slapen. Kijk goed naar de behoefte van jou kleine en die van jou zelf. Er is niks mis mee om de kleine beneden te laten slapen. Onze jongste is 2 jaar en slaapt nog steeds op onze kamer. Binnenkort gaat hij naar zijn eigen kamer. Volg je gevoel.

Hi:)

Wij hebben vanaf het begin( rond de 3 maanden) geprobeerd om er een ritme in te brengen. Ochtend fles( zeg rond 7 uur) even gezellig spelen half 9 een lekker fruitje rond 9u half 10 naar boven om te slapen. ( sliep hier rond 1 A 1.5 uur) rond 11 u half 12 een broodje dan rond 1 uur half 2 weer naar bed boven. Weer spelen… Dan een tussendoortje rond half 4 en toen ze klein was ging ze daarna altijd nog even slapen in de box of als ze onrustig was toch boven. Wij probeerde echt rust, ritme, regelmaat.

Maar het allerbelangrijkste: je voelt je kind het beste aan. Jij weet wat goed voor hem is. Of hij moet slapen of eten…dus wat je ook doet, je doet t altijd goed!:slight_smile:

Mijn zoontje is 7 maand. Hij slaapt van 21.00 tot 8.00u
Rond 10.30 gaat hij een slaapje doen tot 12.30
En rond 15.00u gaat hij terug slapen tot 17.00u ongeveer.

Bedankt voor de feedback… nu op zijn 8 maand en half aanvaarde hij het boven slapen. Smorgens een dutje van een uurtje en snamiddags ook een uurtje, soms 2 of soms een half uurtje. Nu juist nog op de creche slaapjes laten slagen :wink: