Ouderschapsverlof flexibel opnemen

Dag,
De topic zegt t al. Mijn vriend wil ouderschapsverlof gaan opnemen omdat ik al sinds de geboorte van mijn dochter nu 8 mnd niet lekker in m’n vel zit. Word nu doorverwezen naar en psych. Waarschijnlijk toch de diagnose post partum depressie. Maar mijn vraag. Mijn vriend wil ouderschaps verlof opnemen: elke week 1 middag en 1x per maand een hele dag. Of 3 weken een middag 1 week een dag. Alleen hoe zit dit administratief. Kan dat wel. Of is het beter om bijv 20 uur per maand af te spreken tussen de 1e en laatste van de maand op te nemen zodat het salaris elke maand gewoon tzelfde blijft. Hoor graag jullie mening of ervaring.
Inge

Hoi,
Ik denk dat je eerst moet kijken waar jezelf behoefte aan hebt. Als je slecht in je vel zit is het heel belangrijk om te kijken waar je zelf behoefte aan hebt. Hoeveel hulp, of hoeveel extra rust?

En je partner, wat zou hij het liefste willen?
Veel sterkte ermee!

Je geeft aan dat je niet lekker in je vel zit, is het voor je vriend niet mogelijk om kort of langdurig zorgverlof op te nemen om jou zo te ontlasten? Bij ons op het werk gebeurd dit bijvoorbeeld ook.

Administratief kan er veel, als het maar duidelijk vastgelegd wordt. Dit zou hij intern moeten bespreken. Vaak wordt er toch wel verwacht dat duidelijk is wanneer je er wel of niet bent en dan zul je toch vaste momenten moeten afspreken.