Op het potje leren gaan

Ik gaa mijn zoontje (word de 27ste 2jaar) proberen droog krijgen stilletjes aan, vanwege ik in Januari zou moeten bevallen zou dit wel mooi zijn als hij al flink op het potje kan gaan!
Iemand goede tips?

Bij ons hielp het echt goed om gewoon een weekend geen luier om te doen en elke keer als ze begon te plassen (of aangaf dat ze moest plassen) naar het potje te brengen. Wel veel opruimwerk, maar ze begreep na een paar dagen dat ze op het potje moest gaan als ze aandrang kreeg om te plassen. Succes!

Mijn zoontje is nu 2,5 en al helemaal zindelijk sinds drie maanden. Wij hebben vanaf 1,5 jaar elke avond met het boek, KAS OP HET POTJE en het boek het is MIJN POTJE! langzaam aan geïntroduceerd.
Wij hebben nooit aangedrongen of gepusht en gewacht tot hij zelf erover begon.
In juli begon hij eerst te plassen op het kleine potje , daarna kwam al het andere.
Ineens gaf hij aan dat hij in de nacht niet meer in zijn luier wilde plassen en toen hebben we ook meteen gezegd , ok prima,sindsdien maar twee keer in zijn bed geplast omdat hij ziek was. Het is echt geduld hebben en blijven praten erover en lezen lezen lezen. En natuurlijk niet te vergeten de zindelijkheidskalender! Te koop bij bol.com
Succes

Hier anderhalve maand geleden ECHT begonnen met de training toen mijn zoon 2j4m was. De 2 maanden ervoor stond zijn potje er al wel en heb ik hem heel duidelijk verteld waarvoor het dient en hem zelf meegenomen naar het toilet als ik ging en hem er als hij wou al eens laten opzitten. Hij heeft nooit iets gedaan op het potje op die manier… dus anderhalve maand geleden aangezien hij binnen 3 weken moet starten in de instapklas gewoon de beslissing genomen om zijn pamper uit te laten… even de korte pijn. De eerste 2 dagen alles op de grond ook al zette ik hem er elk halfuur of uur op. Daarna begon hij beter te beseffen wanneer hij pipi deed omdat hij het voelde door de onderbroek.
Op verplaatsing gewoon een handdoek bij voor in zn autostoel al heeft hij er nooit iets ingedaan en voldoende reserve kledij de eerste week… als ik naar de supermarkt ging, ging ik de eerste week meestal snel als hij net pipi had gedaan… snachts ging automatisch bij hem mee met overdag en nu is hij zo goed als zindelijk een ongelukje met kaka kan nog wel gebeuren maar pipi eigenlijk zelden of nooit meer…
ook altijd super enthousiast gereageerd als het lukte en na een weekje heb ik hem ook een paar dagen beloond met een sticker die hij dan mocht plakken op een groot blad na elke keer op het potje wat hem ook aanmoedigde.
Alvast veel succes, de eerste week is het moeilijkste.

k heb een ervaringsverhaal dat ik graag wil delen met jullie. Ik ben moeder van twee dochters van (bijna) 2 en 4,5 jaar. Mijn oudste dochter werd ‘gewoon’ zindelijk toen ze een jaar of 2,5 / 3 was. Toen mijn jongste dochter 6 maanden was, sprak ik een vriendin die in Duitsland woont. Zij geeft daar voorlichting over Baby Zindelijkheidscommunicatie (kort BZC). Dat is je kind al van baby af aan op het potje zetten. Ik had daar wel eerder van gehoord maar geconcludeerd dat ik dat veel te veel gedoe zou vinden. Zij vertelde me toen dat het heel weinig werk hoeft te zijn, dat één keer per dag op het potje zetten al genoeg is voor je kind om het te ervaren en er aan te wennen.

Dus ik zette haar elke ochtend op het potje (dat was meestal het moment dat ze moest poepen), en soms deed ik het vaker op een dag. Ik werkte gewoon, de kids gingen naar de opvang en mijn oudste kind vroeg veel aandacht. Ik ben in dat eerste jaar zelfs overspannen geweest waardoor ik het een tijdje niet kon doen. De ene periode deed ik het intensiever dan de andere, maar al vanaf dat ze een jaar was konden we de meeste poepluiers voorkomen door haar op vaste tijden op het potje te zetten. Toen ze 1,5 jaar was ging ze zelf aangeven als ze moest en vanaf toen droeg ze een onderbroek, vanaf 1 jaar en 8 maanden heeft ze ook 's nachts een onderbroek aan. Het is heel natuurlijk gegaan en ik heb het als véél minder werk ervaren dan bij mijn oudste kind. Als ik bedenk hoeveel tijd en energie het verschonen van al die luiers kostte en het proces van zindelijk worden wat niet vanzelf ging, dan denk ik dat iedereen dit wel zo zou willen! Om nog niet te spreken over de voordelen voor je portemonnee en het milieu.
Als je op internet zoekt kan je nog wel meer succesverhalen vinden. Als je vragen hebt hoor ik het graag.