Ontpillen of niet?

hallo,

Als jij en je partner willen gaan proberen om zwanger te worden. Is het dan verstandig om eerst eventjes te ontpillen? Zodat het allemaal een beetje uit je lijf is voordat je begint en zo hopelijk meer kans hebt om snel zwanger te worden? Ben benieuwd of dit verstandig is of dat t niks uitmaakt. En natuurlijk is het per persoon verschillend of je snel word ofniet. Maar was benieuwd of dit invloed heeft

Ik heb 2 kids en bij beide gestopt en gegaan voor een baby. En was beide keren na 3 maanden zwanger. Dus best snel.

Hoi Lisa,
Zelf vond ik het fijn om eerst te wachten en te weten hoe mijn normale cyclus is. Bij mij was er meteen een regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik heb eerst twee cyclussen gehad en toen zinder verdere anticonceptie gaan vrijen.
Ik vond dat zelf erg prettig, zo kon ik ook een beetje vaststellen wanneer de eisprong zou zijn

Zelf ben ik gestopt met de pil en naar 4 weken had ik al een positieve zwangerschap test in me hand.

Ik was 2 maanden na dat ik gestopt was met de pil zwanger, 1x ‘normaal’ ongesteld geweest

Bij mij heeft het na het stroppen met de pil ruim een jaar geduurd voor ik zwanger was. Daarna de pil niet meer gebruikt. Toen we voor een tweede wilde gaan was ik binnen een maand zwanger.

Ik heb 15 jaar de pil gebruikt. Na 6 maanden zwanger van mijn dochter. Erna minipil en de pil genomen. Gestopt en dadelijk prijs. Ik heb ook nooit rekening gehouden wanneer ik vruchtbaar was. Gewoon de natuur zijn werk laten doen. Dus ontpillen is een beetje een fabeltje.