Nuna rebl plus autostoel

Mama’s,

Wij hebben de nieuwe auto stoel nuna rebl plus,
mooie fijne stoel. Maar mijn zes maanden oude kindje. Zit iedere keer bij in slaap vallen gebogen met zijn hoofd. Dit is niet goed toch?!
Let op de stoel zit al in de lig stand. Zie foto’s.

Heeft iemand nog tips betreft hoe we dit kunnen verkomen?!

image|375x500

Hoi mama van Ayden,

Als ik je foto bekijk staat de stoel achterstevoren… achterbank loopt schuin af en volgens mij gaat zijn hoofd daarom naar voren tijdens het slapen. Al geprobeerd om de stoel om te keren zodat hij naar voren kijkt tijdens het rijden? Mits hij groot genoeg is natuurlijk. (Check even de regels voor het bevestigen en de lengte en het aantal kilo’s wat nodig is voor een kind). Vind het een flinke jongen als ik zo op de foto kijk :-). Wij hebben een andere kinderstoel ook met kiepstand zodat hij kan slapen maar deze zit andersom bevestigd.

Groetjes Marissa

Heel herkenbaar! Wij hebben ook deze stoel in 1 auto en mijn zoontje van ruim 2 valt ook op deze manier in slaap. Het maakt daarbij niet uit of hij achteruit of vooruit meereed.
Ik weet ook niet hoe dit komt, dus lees heel graag mee!
Mn zoontje heeft het namelijk niet in een simpelere goedkopere stoel in onze 2e auto…

He Marissa,

Klopt hij is pas zes maanden oud. En hij moet nog achterste voren vervoerd worden.
Maar denk dat het aan de auto ligt. De bank. Want die loopt schijn. Ik ga kijken hoe ik het beste dit kan oplossen

Hoi, ja ik heb ook even geen idee hoe je dit moet oplossen. Maxi cosi past hij niet in?

Groetjes

Jawel. Maar groeit hij ook uit. Hij vind het ook niet echt leuk daarin. Terwijl het op een isofix zit. Dus is zelfde hoogte kwa huidige stoe maja

Ja, snap ik wel… ikzelf ben ook geen fan van een maxi cosi. Heb altijd het idee dat de kinderen dan zo in elkaar gezakt zitten ofzo.

Ik ben even aan het lezen op internet en het schijnt dus veel voor te komen dit probleem. Wat misschien nog wil helpen is zijn jas uittrekken. Zodat de gordel strakker tegen zijn lichaam aan zit?.. en anders overwegen om een nieuwe autostoel te kopen…

Hij heeft geen jas aan in de auto. Ik had eerst de maxi cosi axxisfixx. Daar had die het ook in toen terug gestuurd.