Niet op 1 lijn met de juf van mijn zoon

Hallo mama 's!
Mijn zoon van 5 jaar is na de zomervakantie begonnen in groep 2 van een cluster 2 school (speciaal onderwijs voor kinderen met spraak, taal of gehoor problemen). 2 nieuwe juffen en 2 nieuwe assistentes dus erg spannend, maar hij begon super en ik zie hem echt sprongen maken. Hij is echt enthousiast de hele dag door bezig met letters overal herkennen, schrijven en tellen. Super trots natuurlijk maar mijn enthousiasme word niet door iedereen gedeeld. De juf die hij het meest in de week heeft (de soort hoofdjuf) vind dat wij hiermee niet op 1 lijn zitten. Zij vind dat mijn zoon niet alleen nog met communicatie heel erg problematisch is, maar op elk ander vakgebied. Zijn beweert dat hij nog helemaal niet bezig is met letters, schrijven en lezen, maar dit alleen doet wanneer het moet. Ook met rekenen (ja rekenen) heeft hij erg veel moeite en snapt hij de uitleg niet, waardoor ze meerdere keren moet uitleggen.
Ook wanneer ik mijn (en dat van mijn partner) verwachting uitsprak over hem in de toekomst, namelijk dat ik hoop dat hij sprongen maakt in de komende jaren, en zo misschien ooit wel naar een reguliere bassischool zou kunnen, vond zij dat totaal niet en sprak meteen uit dat zij dat helemaal niet als verwachting zag maar meer dat hij heel veel moeite heeft met alles, en hier op zijn plek zit. En dit was uitgesproken tijdens het kennismakingsgesprek na 1 week school.
Vind haar erg negatief over een jongen die van zo ver is gekomen, en niet voor niks op deze school zit.
Nou hebben ik een gesprek met haar komende week omdat zij dingen wilt bespreken.

Hebben jullie tips over hoe ik dit gesprek kan aangaan en sterk in mijn schoenen kan staan? Want ik zie toch duidelijk dat hij het erg goed doet. Misschien herkenning bij iemand en hoe is dit opgelost?

Alvast bedankt!

groetjes

Als je je niet goed voelt bij een juf moet je erover praten op school met bv de directie , als je het probleem laat aanslepen krijgen jullie nog meer een slecht gevoel , soms is het voor kindere moeilijk verschillende juffen in 1 klas te hebben , zorgt voor kinderen met problemen zeker voor verwarring . Een kind voelt trouwens als de beste hoe een juf reageert Pos/neg. Zelf ook kinderen gezien die niets wouden doen bij de ene juf terwijl het bij de andere juf wel positief was . Kinderen hebben net als ons een voorkeur voor mensen en voelen veel dingen aan. Zeker niet laten aanslepen !

1 like

Werken ze ook met doelen op school? Misschien kunnen jullie die samen opstellen zodat jullie er allemaal achter kunnen staan. Houdt de doelen dan klein en concreet zodat t duidelijk is en haalbaar en jullie een succeservaring opdoen.

T kan zijn dat je jongetje die juf helemaal niet leuk vindt en dat ie daarom niet mee wilt doen kan ook zijn dat hij problemen met leren heeft. Vraag een andere juf die je al van vorig jaar kent of ze erbij wil zitten en mee wilt praten als t niet lukt probeer je kind in een andere klas te plaatsen