Nadelen op langer termijn? Vreemde manier van "masturberen" Zoon (12)

Goedeavond,

Afgelopen zaterdag had mijn zoon van net 12 jaar een feestje, hier heeft hij een grote stevige ballon met een elastiek eraan gekregen.
Ik vind het prima als hij ballonnen meeneemt, maar hij moet ze wel op zijn kamer houden, want die dingen liggen anders overal in de weg.

Nu ging ik hem gisterenavond nog even welterusten zeggen, en toen lag hij in zijn onderbroek op die ballon te “rijen”.
Toen ik vroeg wat hij aan het doen was, kreeg ik als antwoord dat het een lekker gevoel gaf.
Toen hij opstond kon ik een duidelijke erectie waarnemen, maar gezien hij nogal kinderlijk is voor zijn leeftijd geloof ik niet dat hij dit “lekkere gevoel” koppelt aan seksualiteit.

Hij heeft al wel voorlichting gehad, en wij zijn verder ook heel open op dit gebied.
Ik vind het dan ook niet erg dat hij dit doet, maar ik vraag mij wel af of deze vorm van “masturberen” (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) op langere termijn geen nadelige gevolgen voor hem kan hebben omdat dit volgens mij niet een “normale” manier van masturberen is.

Zijn er ouders ouders die hier ervaring mee hebben of meer van weten?

Alvast bedankt.

0 likes

Echt ervaring wil ik het niet noemen, maar ik weet nog wel dat ik vroeger het fijn vond om met een kussen te bewegen :blush:.
Er werd wel open over gedaan, m’n moeder heeft uitgelegd wat normaal is, wat niet en dat iedereen het anders kan er varen.

Ik zou het gesprek aan gaan met je zoon, als je ook al aan geeft thuis er open over te zijn.

En op een bepaalde leeftijd gaan mensen ook met speeltjes aan de gang, dus ik denk dat het wel goed komt met je zoon

1 like

Het klinkt in mijn oren als ontdekken.
Hetzelfde als jongens die continu met hun hand aan hun kruis zitten.
Lijkt mij onschuldig, zeker voor zijn leeftijd. Er komt vanzelf een moment dat hij erachter komt dat er andere manieren zijn.

1 like