Naam wijzigen baby?

Mee eens met hierboven… je schoonouders hebben hier geen inspraak in! Al noem je je kind dikke drol (zou ik niet aanraden ;)). Als jouw vriend de nieuwe naam ook wil, wat is dan het probleem?

1 like

Kiril Nils misschien een optie? En je schoonouders moeten zich niet zo aanstellen, het is hun kind niet. Beter om nu te veranderen dan over een paar jaar als hij al aan zijn eigen naam is gewend

1 like

Nou ik heb de wind van voren gekregen vandaag van ze dat ik de grootste fout van mijn leven maak dat mijn zoon later problemen krijgt met zijn identiteit en zich gaat afvragen of ik wel van hem houd…!! Dat het absoluut ‘niet Nederlands’ is om een naamsverandering door te voeren en dat ik de verantwoordelijkheid draag om hun hele familie een kaart te sturen met de nieuwe naam en uitleg erbij dat het míjn keuze is geweest en niet van mijn vriend… Dat zij in het gelijk staan omdat zíj ouder zijn en meer ervaring hebben. En dat het mijn onzekerheid is waardoor ik dit toch doorvoer.

Ik denk dat ik juist zo moedig ben om mijn eigen plan door te trekken in overleg met mijn vriend en het niet meer als mijn probleem moet accepteren! Dat ik juist zo sterk in mijn schoenen sta dat ik de naam tóch laat wijzigen. Dat ik de knoop juist doorhak en niet maar blijf tobben en praten hierover.
Blijkbaar ben ik dom en onervaren en moet ik mij aanpassen aan de anders-denkenden.
Ik krijg er een nieuw probleem voor in plaats, maar ik blijf bij mijn standpunt.

0 likes

Blijf bij je wens. :muscle::muscle:

1 like

En haal jezelf niet zo naar beneden aub! :muscle:

1 like

Hallo Nadia,
Jij bent zijn moeder dus jij bepaald laten we dat vooropstellen. Bovendien is je vriend er ok mee.
Dus wat zijn ouders ervan vinden of de mensen om jullie heen is maar liefst een persoonlijke mening. Laat je niet gek maken en blijf dicht bij jezelf.
Je kind van 2,5 kan je uitleggen hoe het zit en eenmaal gewend is je kind straks vergeten dat nils zo heete.
Het is wel zo dat het rechtbank een geldige reden vraagt om de naam te veranderen. Maar het is niet onmogelijk. Hoe jij je voelt is het belangrijkst.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes en groetjes.
Sanne

1 like

Wat vervelend dat je schoonouders zo weinig begrip tonen!

Wat een onzinnig argument!

Je identiteit hangt echt niet af van een naam! En hij gaat zich echt niet afvragen of je van hem houdt op basis van zijn naamswijziging, wat een onzin.

1 like

Bedankt. Ik snap ook echt niet waar ze dat vandaan halen, lijkt alsof ze me gewoon pijn willen doen omdat ze zijn naam liever niet zien wijzigen. Mijn schoonzusje is zelfs bang dat hij psychische problemen of een identiteitscrisis krijgt…Ik weet gewoon niet hoe ik met respect tegen ze kan zeggen dat ik dit klinkklare onzin vind! Maar goed, mijn eigen ouders staan aan mijn zijde en mijn vriend en beste vriendin ook…een de meesten van jullie, dus ik voel me nu zeker goed gesteund en weet dat het echt niet zo’n drama is als anderen denken. :+1:

1 like

Ik heb nog nooit gehoord van een kind dat een identiteitscrisis krijgt omdat hij er achter komt dat zijn naam eerst anders was. Het is wel verwarrend als je schoonouders hem structureel bij de 1e naam blijven noemen misschien maar zelfs daar krijgt een kind geen identiteitscrisis van.

Je zou de huisarts nog zekerheidshalve hier een uitspraak over kunnen laten doen dan heb je dat als ondersteuning naar je schoonouders?

0 likes

Nee ik laat het wel zo, ik heb wel even gegoogled of ik iets kon vinden daarover, maar ik heb geen een artikel gevonden die daarover gaat. Mogen zij míj juist bewijs leveren van een ID crisis als ze die kunnen vinden, maar ik heb geen zin om er meer tijd kwijt te zijn aan hun rare ideeën.

1 like

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gekozen hebt. Ik vind persoonlijk dat de naam Nils wat makkelijker in gebruik is in Nederland… op school enz. En de naam Nils vind ik ook leuker dan Kiril. Maar dat is een mening.

Ik denk dat je je hart hierin moet volgen. Je kind weet straks niet beter! En echt triest hoe je schoonouders hierin staan! Hoe is de relatie verder tussen jou en je schoonouders?

0 likes

Hoi Suzanne,

Bedankt voor jouw visie. Ik heb uiteindelijk toch mijn hart gevolgd en doorgezet om hem Kiril te noemen. Het is inderdaad een stuk minder gangbaar in Nederland, maar er zijn zat namen die je om je heen hoort waarvan je denkt: watblief?? Ik ben half Russisch en voor mij is hij een echte Kiril zeg maar, haha. De zaak ligt nu bij de rechter en ik hoop dat deze er een beetje mee opschiet (Ik ben zo benieuwd!).
Mijn schoonouders vonden het natuurlijk niet leuk en hebben allerlei doom gedachtes bedacht om mij ervan te weerhouden. Mijn relatie met hen is matig: mijn schoonmoeder neemt weleens besluiten voor mijn kinderen zonder te overleggen en wil veel invloed uitoefenen op de opvoeding en mijn schoonvader levert ook commentaar samen met haar. Ze houden van hun kleinzonen hoor, maar verwachten dat wij onze kinderen op dezelfde manier zouden moeten opvoeden als zij (want dát is de juiste manier).

0 likes

Hi Nadia,

is it possible to take contact with you in private?

Thanks,
Z

0 likes

Hi,

If you click on my profile, you will find the blue button that says: ‘Bericht’.

0 likes

Heel dapper en sterk. Je weet zelf het best of je ermee kunt leren leven! Je schoonouders zouden je moeten steunen bij zo’n moeilijke beslissing. Stom gelul dat ze gelijk zouden hebben omdat ze ouder zijn en meer ervaring hebben. Goed dat je bij je gevoel blijft en je vriend staat achter je. Dat is het belangrijkst! Succes!

1 like

Stick to you’re own plan! Goed dat je voor jezelf hebt gekozen do what makes you happy!

1 like

Het beste is het om het zo te laten zoals de naam is…het heeft met frequenties te maken en nog veel meer. Laat je gevoel je in dit opzicht niet beïnvloeden, door wat een ander vind. Bijvoorbeeld te moeilijk of het nog niet goed kunnen uitspreken. Dat komt vanzelf allemaal echt wel goed.

1 like

Hallo,

Is er een mogelijkheid om privé een berichtje te sturen?
Heb gezocht naar de blauwe knop maar die zie ik niet.

Groetjes

0 likes