M'n dochter 13 houd niet van make up en shoppen

Goede avond, Ik heb een schat van een dochter van 13 jaar. Ze is echt helemaal zichzelf, houd van gamen, niet van kleding shoppen en makeuppen en lang stijl haar met een schouder tasje. Een heerlijke jongensmeid en toch ook weer een echt meisje. Waar ze nu alleen tegen aanloopt is dat ze de enige alternatieve in de klas is. Ze heeft de pech dat al die meisjes… standaard ‘tutjes’ zijn zoals ze zelf zegt. Daardoor is ze erg eenzaam en denk ze dat t aan haar ligt. Ik probeer haar te overtuigen dat er veel meer jongens meiden zijn zoals haar maar ze ze alleen nog niet ontmoet heeft. Ze heeft denk gewoon de pech in deze klas te zitten. Zijn hier misschien ouders met ook een stoere game dochter die niet van die typische meisjes dingen houd? En hebben jullie dochters ook t gevoel dat ze de enige geen meisje meisje zijn? Ik lees t graag voor mn geruststelling,ik hoop zo dat ze vrienden treft die zoals haar zijn… waar ze zich thuis voelt.

0 likes

Misschien dat je met je dochter kunt brainstormen hoe daar mee om te gaan. Is het wel zo dat niemand qua vriendschap bij haar past met interesses zoals die van haar? Of denkt ze bij voorbaat uit onzekerheid dat er vast niemand op haar zit te wachten? Je kunt het ook positief sturen: welke keileuke eigenschappen heeft zij dat ze het waard is een leuke vriendin voor een ander te zijn?
Wellicht kun je de situatie als kans zien om haar te helpen contact te leggen.

1 like

Heb je er weleens over nagedacht om haar op een echte ‘jongens’ sport voor meiden te doen? Vraag wat ze leuk vindt en wellicht dat ze daar meiden ontmoet met wie ze wel raakvlakken heeft.

2 likes

Ik was vroeger ook geen meisje meisje en nu nog steeds niet.
Daardoor had ik altijd jongens waar ik bevriend mee was.

Vooral niet posten. Succes

1 like

Dank je wel voor je reactie! Helaas houd mn dochter niet van sporten. Wel heeft ze schermen geprobeerd, maar daar zaten alleen jongens en vond ze t te duur voor ons(ondanks dat wij zeiden dat dat geen probleem was) en wil ze misschien op boogschieten. Ja, daar heb ik nog iet aan gedacht… misscgien zitten daar ook stoeren jongens meiden. Dank je wel!

0 likes

Samlars, Wat leuk dat je zelf ook geen meisje meisje was en vooral veel jongens vrienden had. Ja, nu een paar maanden in deze klas heeft ze ook steeds meer kennis aan twee jongens die zich ook een beetje buitrn gesloten voelen. Dus hopelijk krijgt ze zo meerdere vrienden. Helaas gaan deze twee lieverds naar de havo terug en onze dochter blijft op vwo. Maar… wie weet vind ze nieuwe jingens vrienden die wel de zelfde interesses hebben, net als jij… dank je wel!

0 likes

Hallo Lantine, ook jij bedankt voor je lieve reactie. Gelukkig twijfeld ze niet aan hij eigen ikje. Ze vind t fijn dat ze zich zelf durf te zijn en vind t maar raar dat andere kinderen zich anders voor doen dan ze zijn om maar niet buiten de boot te vallen. Dan maar geen vriendinnen, zegt ze. Liever zijn wie ik ben. Dus je begrijpt, als moeder ben ik daar heel trots op. Ze kleed zich hoe zij zich t fijnst voel en heeft zich daar nooit onzeker over gevoeld. Alleen… vrienden en vriendinnen die zo ook denken heeft ze nog niet gevonden, en idd… ik ben t met je eens… bij sommige zal ze er vanuitgaan dat ze ook een standaard karakter hebben omdat t meelopers zijn, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet… Hopelijk ziet ze dit nog wel is in. Dank je wel in elk geval, Lantine

0 likes