Mijn zoon van bijna 6 eet zijn avondeten niet, help!

Hallo ouders,

Mijn zoon, volgende maand 6 jaar, wil nu zo’n 3 jaar geen avondeten.
Ik heb echt werkelijk alles al geprobeerd.
Ik heb een orthopedagoog op bezoek gehad, zij was een aantal keer bij het eetmoment.
Hij heeft een mondgevoeligheidsonderzoek gehad, daar kwam niks uit.
mee laten helpen, zelf op scheppen, zelf uitkiezen, geen strijd van maken, wel strijd van maken,
beloningen. Niks helpt
Er zijn maar een aantal dingen die hij wel eet en dat zijn vissticks, krokante kip, pannenkoeken, bitterbal, patat, mais, en dat was het wel zon beetje.

Het valt wel op dat hij alles tot bijna geheel laat afkoelen, hij hoeft niks warm te eten of te drinken.
Kan het na al die tijd nog steeds een trauma zijn van bijv een keer verbrand te hebben?

Iemand tip? ervaringen?

Hoor het graag!!

groetjes kelly

Hoi Kelly,

Wat is zijn drink gedrag?? Houdt hij bv van smoothies?? Mijn zoontje vond als baby fruit niet zo lekker, ik ben smoothies gaan maken van sojamelk, kwark, fruit, beetje gewone melk. Ook amandelmelk of geitenmelk is prima.

Je kunt ook smoothies maken met groente. Begin met klein beetje. Wortels, pompoen, tomaat, avocado zijn perfect.

Krijgt hij op deze manier (gewoon overdag) groente binnen. Een vriendin van me doet het ook, zij heeft een hele moeilijke eter thuis.

Succes!

Hallo,

Mijn zoon is inmiddels 15 en eet al bijna niets gezonds vanaf zijn 2e… Hij durft niet te proeven en ik maak vaak nog apart eten. Hij moet wel van alles een stukje mee-eten en proeven maar dat duurt soms een eeuwigheid aan tafel. Het gaat met slokken water naar binnen. Om moedeloos van te worden. Hij komt dus per dag denk ik aan 1 hapje groente… Fruit eet hij niet, voor sommig fruit is hij ook nog allergisch…
Hij eet het liefst friet en frikandellen… :frowning: Verder lust hij wat aardappelen met (goede) jus, gepaneerde schnitsel (alleen die van onze slager), sommige kipjes. Groenten die hij het makkelijkst proeft zijn de stelen van broccoli en sperziebonen (stuk of 12). Het eten mag elkaar ook niet raken. Wel eet hij donkerbruine boterhammen, maar altijd met hagelslag. Spaghetti gaat nu soms iets beter. Maak ik zelf saus, hij moet een beetje proeven maar eet verder gewoon spaghetti zonder saus.
Ik moet wel zeggen dat hij bijna nooit ziek is!
Ik vind het echt een probleem, iedereen zegt: “het komt ooit wel goed”.
Dus dat zou ik jou ook aanraden Kelly. Ooit komt het wel goed.
Maar het is erg frustrerend, ik ken het maar ál te goed! Zeker omdat mijn man en ik liefhebbers zijn van eten en alles lusten…!
Ik ben benieuwd of er meer ouders zijn met pubers die dit meemaken.

Succes Kelly! en sterkte ermee.