Mijn kleintje ziet af en ik kan haar niet helpen

Lieve mama’s en papa’s,

mijn dochtertje is 11 weken oud en is al sinds de geboorte een heel onrustig kindje. Ze slaapt heel weinig en huilt veel. In dit topic vertelde ik al dat ze om het halfuur/uur wilt drinken. Toen ze 4 weken oud was is ze een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven voor een pH-metrie, om te testen of ze reflux had of niet. Naast het feit dat ze zo vaak wil drinken, trekt ze heel veel zure gezichtjes, slikt ze veel, steekt ze continu haar tong uit, geeft veel over en heeft wel tot 5 keer per dag de hik. De resultaten waren echter negatief.

Ongeveer 2 weken geleden begon ze heel onrustig te drinken aan de borst. Ik merk dat ze honger heeft en wil drinken, maar toch weigert ze vaak. Natuurlijk verplicht ik haar niet om te drinken, maar van zodra ik haar weer van de borst haal, begint ze heel gretig op haar handjes te sabbelen en te huilen. Ze geeft ontzettend veel over en daarom besloot ik vorige week vrijdag om toch maar eens naar de arts te gaan. Ze was in 10 dagen tijd maar 90 gram bijgekomen en ze had last van uitdrogingsverschijnselen. De arts besloot om haar op te nemen in het ziekenhuis en haar aan een infuus te leggen, waardoor ze uiteindelijk bijna 200 gram is bijgekomen in slechts een dag. Hij had een urinestaal genomen en haar bloed getrokken, maar er werd helemaal niks gevonden. Alles leek perfect normaal te zijn. Maandag 14 januari mochten we naar huis.

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder en mijn kleintje is nog altijd niet van haar klachten verlost. Morgen komt er iemand langs van het consultatiebureau om haar gewicht te controleren, maar ik vrees er een beetje voor. Ze is al 2 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en 2 keer werden we naar huis gestuurd zonder resultaten. Ik ben ten einde raad en ik weet niet wat ik moet doen. Zijn er mama’s en/of papa’s die dit ook hebben meegemaakt? Wat zou jij doen? Mijn dochtertje ziet er duidelijk van af en het doet mij pijn dat ik haar niet kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Hey,

je kan eens proberen je melk aan te dikken met johannesbroodpitmeel.
Waarom johannesbroodpitmeel gebruiken?

Elk baby’tje spuugt weleens. Om je wat cijfers te geven: op de leeftijd van 4 maanden geeft 70% van de baby’s nog minstens eenmaal per 24 uur voeding terug. Dit heet reflux en is een heel normaal verschijnsel. De kringspier tussen de slokdarm en maag bij jonge baby’s is namelijk nog niet volledig ontwikkeld. Hierdoor werkt hij nog niet optimaal en kan er gemakkelijk voeding terugstromen. Meestal zijn dit slechts kleine mondjes.

Geeft jouw baby meer terug dan een mondje, groeit hij slecht of heeft jouw baby echt last van de reflux? Dan kan er sprake zijn van refluxziekte en kan johannesbroodpitmeel gebruikt worden om de voeding in te dikken. Hierdoor wordt het voedsel zwaarder, waardoor het beter in het maagje van je baby blijft liggen. Bovendien drinkt je kindje rustiger als de voeding wat dikker is.

Dit heb ik ook gebruikt maar ik heb moeten stoppen met borstvoeding en overgaan op flessenmelk. Nan A.R moest ik geven op aanraden van de pediater.
Heeft je baby last van oprispingen?

> Nan® A.R. 1 is een hypoallergene zuigelingenmelk die een oplossing biedt voor regurgitaties, geschikt als voeding voor zuigelingen vanaf de geboorte tot 6 maanden, wanneer zij geen borstvoeding krijgen.
_> _
>

Hopelijk ben je er iets mee…

İnbakeren zal je baby en jou al veel helpen en probeer is best baby lullaby uit :slight_smile: jr kan ook kolven en je melk zo aan je baby geven vergeet je kindje niet te laten boeren dat zorgt er namelijk voor dat ze erg hysterisch worden waardoor je zelf ook gestresst raakt. İk ben een mama van 3 kinderen kan er een liedje van zingen gohh… ik hoop dat deze kleine tips je zullen helpen. En zolang je zelf melk hebt stap aub niet op flesvoeding

Dankjewel voor de tips. Inbakeren doe ik al een tijdje en dat heeft ze inderdaad graag.

Is er wel eens gekeken naar het tongriempje? Als deze te strak zit, kan je kindje nog zo graag willen drinken maar dat lukt dan nauwelijks waardoor zij honger blijft houden en dus huilerig blijft. Mijn zoontje wilde ook heel graag drinken maar zijn tongriempje was te kort. Kreeg dus te weinig binnen, spuugde veel, na bijna elke voeding had hij de hik. Verloskundige en lactatiekundige hebben hier nagekeken. KNO arts heeft mijn zoontje toen geholpen.

Sinds zijn tongriempje gekliefd (geknipt) is (doet geen/nauwelijks zeer bij een baby) drinkt hij super, komt hij flink aan, nauwelijks nog de hik en spugen vele malen minder. Daarbij zijn we ook naar een osteopaat geweest en dit icm zijn geknipte tongriempje was de oplossing. Succes.

Dag Drolientje,

Ik herken dit van vroeger van een oppas kindje die ik had. Is ze al gecheckt op allergieën?? Sommige kinderen hebben veel baat bij geitenmelk.

Mijn zoontje heeft ook veel geiten producten gehad (en nog!) ivm eczeem die hij heeft.

Veel liefs,

Probeer eens koemelk zelf te laten (melk, boter, kaas, room) en kijk eens of dat na een week betert.
Klinkt als koemelk allergie of intolerantie…
Heb het hier ook zitten gehad…
het kan echter ook soja of ei zijn… maar probeer eerst melk eens.
Ik heb hier de jackpot met allergieën gewonnen bij de jongste. Na 11 maanden borstvoeding gestopt omdat het precies nog niet ok was. Alleen beterde het nadien nog niet :slight_smile:

Hi Drolientje,

Eens met het advies van Bea, ik zou koemelk volledig uitbannen uit jouw eigen dieet. Mijn zoontje reageerde in veel opzichten zoals jou kindje. Onrustig aan de borst, wel willen drinken maar door de pijn eigenlijk weer niet. Kwam weinig aan, wel eczeem maar niet zoals de meeste kinderen met allergie. Mijn kinderarts heeft hem uiteindelijk op de nutramigen gezet en uiteindelijk ook op de maagzuurremmers (verborgen reflux) en toen ging t veel beter.

Sterkte, ik leef met je mee.

Groet, karen

Hi Drolientje,

Wat waardeloos zeg dat je kleintje zo moet afzien. Is het de laatste weken al verbeterd? Zo niet, heb je misschien wel eens een osteopaat overwogen? Misschien zit er ergens een blokkade die de reguliere gezondheidszorg niet ziet, maar een osteopaat wel. Ik geef toe, het klinkt zweverig. Maar bij mijn zoontje heeft het zeker goed geholpen. Hij was in de avonduren zeer onrustig, en sliep erg weinig, wilde alleen maar vastgehouden worden. Hij heeft 2 bezoeken nodig gehad, en nu gaat het goed. Wie weet helpt dit voor jouw kleintje ook.

In ieder geval veel succes en sterkte.

X