Menstruatie blijft uit, zwangerschap test negatief

Hallo,

Ik weet niet of er een soort gelijke topic is, dus ik vertel maar gewoon mijn verhaal.
Vorig jaar april hebben wij besloten dat we willen proberen om een 2e kindje te krijgen. Gestopt met de pil, die ik iets langer dan een jaar heb gebruikt. De eerste paar maanden onregelmatige cyclus, kende ik nog niet van eerder voor de pil, tijdens of toen we zwanger wilden worden van onze 1e. Ik ben nu kort aan de pil geweest dus vond t bijzonder dat ik opeens onregelmatig was. Maar goed, dat kan natuurlijk. In oktober/november had ik weer een (voor mij) normale cyclus van 28 dagen. Nu ben ik inmiddels ruim een week overtijd. Wel wat vage symptomen gehad maar zwangerschapstesten zijn negatief. Ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt en het maakt me onzeker. Vind t oke als ik niet zwanger ben, maar om er zo tussen in te zitten vind ik niks. Ik hou van duidelijkheid. Huisarts vandaag gebeld en die zegt je moet afwachten. 1x per week een test doen.
Zijn er hier mensen die dit mee gemaakt hebben?

Snap je onzekerheid. Zelf nog nooit mee gemaakt. Maar als ik in jouw situatie zou zitten zou ik denk elke dag een test doen. 1x in de week zit ik vol spanning. Ben benieuwd veel succes!

Dank je! Vond ik ook hoor… 1x in de week duurt lang haha. Ik deed nu om de 2 dagen (testen van de action/Kruidvat)

Bij de action had ik wel eerst bijna geen streepje paar dagen later half streepje en zo door tot helemaal. Heb toen voor de zekerheid clearblue gehaald en gaf toen gelijk 3+ aan.

Test action

Teste van de action vond ik zelf ook fijn. Eerst dacht ik ben niet zwanger is geen streepje. Maar paar dagen laten nog niet ongesteld weer test gedaan was beter streepje. Naar paar dagen echt duidelijk streepje.

Herkenbaar, menstruatie bleef uit, test negatief maar wel klachten…elke week een test gedaan en bij de vierde kwam eindelijk het verlossende antwoord zwanger! Het kan twee kanten, je menstruatie kan nog komen of je bent idd zwanger. Geduld is dan even een schone zaak…

Bedankt voor je verhaal! Fijn om te horen dat t ook nog een positieve wending kan krijgen. T is al zo spannend en dan nu zo lang in onzekerheid. Ppff… geduld wordt weer enorm op de proef gesteld.

Hoi!

Ik heb bij beide zwangerschappen in eerste instantie negatieve testen in handen gehad. Mijn eisprong bleek vrij laat kn mijn cyclus, waardoor de tests pas later positief aangaven. Bij beide testte ik een week later positief. Succes!

Laat je schildklierwaarden testen door de huisarts, ik heb na een miskraam een schildklierziekte ontwikkeld (door de hormoon-boost in mijn lichaam) waardoor dit ook gebeurde. Heb gelukkig daarna een prachtige zoon gekregen. Succes

Ondertussen al meer nieuws?

Ja helaas na ruim 2 weken over tijd kwam de menstruatie uiteindelijk toch :pensive: