Meningsverschillen met partner en schoonmoeder

Ik heb een zoontje van enkele maanden oud en ik ondervind steeds meer ‘’problemen’’ met mijn schoonmoeder. Ik merk dat ze bepaalde dingen overdreven vind omdat dat vroeger niet zo was. (Bv. geen honing tot 1 jaar). Ik ben heel strikt met zo’n dingen omdat ik liever ‘safe than sorry’ ben. Het jammere is dat mijn schoonmoeder mij er niet over aanspreekt, maar mijn partner en wij er vervolgens ruzie over maken omdat mijn partner haar kant kiest. Het gaat over zoveel verschillende dingen. Ze kan het bv. helemaal niet verdagen als mijn ouders mijn zoon meer zien dan zij waardoor ik al begin bij te houden in een schema wanneer hij naar wie gaat zodat ik goed kan opvolgen dat het altijd eerlijk verdeeld is. Nu is mijn zoon 2x achter elkaar bij mijn ouders gaan slapen en sprak mijn partner mij er meteen over aan waarom hij 2x naar mijn ouders gaat en niet naar zijn ouders. Ze was bv. ook boos omdat mijn ouders voor haar wisten dat ik zwanger was. Ze stonden ook in het ziekenhuis nog voor we hadden laten weten dat onze zoon geboren was,… Mijn partner en ik hebben ook zo een ruzie gehad over het feit dat ik liever nog geen koeken geef aan onze zoon en mijn schoonmoeder heel graag fruitpap zou geven met een koek erin. Mijn partner maakt dus ruzie met mij om wat zij wil. Ik weet dat het niet veel kwaad kan dat hij af en toe een koek in zijn fruitpap krijgt (dus heb ik ook gezegd van nou doe maar), maar ik zie het nut er ook niet van en snap niet waarom hij het dan zo nodig wel zou moeten eten en ik vind het spijtig dat mijn keuzes niet gerespecteerd worden. En dat zijn nog maar enkele voorbeelden van de problemen… Ik weet niet meer wat ik moet doen… Ik kan er duidelijk niet over praten met mijn partner want daar komt alleen maar ruzie van.
Iemand hier ervaring mee of goede tips?

Hoihoi

Ik heb zo iets ook voorgehad. En dat sm het bijvoorbeeld nodig vond de bv in de magnetron op te warmen omdat dit sneller was…

Uiteindelijk aangegeven dat zoonlief minder daar kwam omdat zij zoveel commentaar had op mijn opvoedstijl en dat ik geen zin had in deze discussies. Ik heb ook geen commentaar op hoe zij haar kinderen opgevoed heeft. Ook heb ik duidelijk gemaakt dat steeds meer kinderen obesitas hebben en dat ik liever niet wil dat mijn kind daarbij hoort. En dat ik daarom voor de 2 alleen bv en water. En later ook thee en melk. Geef en zeker geen koek of snoep. Vanaf een jaar mocht ze een rijst of maiswafel oid geven. Ik gaf dit zelf mee in een bakje zodat het de versie zonder zeezout was.
Nadat we in gesprek geweest zijn. (Iedereen erbij schoonouders en mijn man) ging het beter en snapte ze ook meer van mijn keuzes.

En ik ben een in de ogen van een aantal mensen een alternatieve mama.

Samen slapen, borstvoeding, dragen in een doek of draagzak, rapley (hele stukken eten) etc…

Succes en maak het bespreekbaar. Praat daarbij vanuit je ik. Geef aan dat je ziet dat ze veel van hunnkleinkind houden en dat jullie beide het beste willen maar dat jullie mening wat uit elkaar ligt. Maar dat anders niet slecht hoeft te zijn maar dat jij nou eenmaal de mama bent…

Gr

Blijf bij je eigen keuzes. Volgens sommige mensen was ik teveel bezig met het voeden van onze jongste. Onze jongste was bij de bevalling 58 cm en nu na 2 jaar en 6 maanden 103 cm. Dus daar gaat veel in. Vanmiddag rond 13:45 3,5 pannenkoek en een peer, ontbijt 2 sneetjes volkorenbrood en een banaan en het diner bord spaghetti volkoren en een toetje. Vinden sommige mensen teveel, maar hij heeft er behoefte aan en ik geef het gewoon, want anders is het midden in de nacht vragen om eten. Ik heb in tevreden slank jongetje en dat is het belangrijkste. Ik denk dit :fu:t2:Wanneer iemand commentaar heeft.

P.s. Ik vergeet nog te vertellen dat hij nog twee snack komkommers en nog een tweede banaan heeft gehad.

Onze jongste weet ook niet wat een snoepje is. Hij kreeg vorig week van mijn schoonmoeder voor het eerst een snoepje hij speelt er gewoon mee :joy:. Honing kregen mijn kinderen ook pas na een jaar.