Melk allergie of niet?

Ik ben in augustus bevallen van een prachtige zoon, nu ging het in het begin goed met normale flesvoeding maar dat veranderde al snel in problemen met ze ontlasting & last van zijn buikje…
Speciale voeding van Hero comfort geprobeerd en ook hiermee heeft die onzettende pijn en huilbuien.
Ikzelf heb vroeger een melk allergie gehad en echt het idee dat hij er ook last van heeft.
Iemand tips of ideeën hoe je ontdekt dat die misschien een allergie heeft?

Vervelend dat je kindje er zo’n last van heeft.
Als je het niet vertrouwd zou ik naar de huisarts gaan, moeder gevoel klopt vaak, is mijn ervaring.

Misschien zit er gewoon te weinig voeding in de melk, of gaat je kindje naar een nieuwe fase dat hij ander eet tijden nodig heeft of iets meer per keer? Consultatiebureau weet hier vaak ook oplossingen voor te geven.

En masseren van buikje en fietsbeweging met beentjes hielp hier altijd goed bij kramp

Symptomen koemelkallergie

• Maag- en darmproblemen (spugen, buikpijn , diarree of juist obstipatie)
  • Luchtwegklachten (benauwdheid, hoesten, piepen, loopneus)
  • Huidklachten ( eczeem , rode uitslag, jeuk , oedeem en galbulten )

Ik ben het eens met samlars. Afspraak maken met de huisarts.

Bij ons heeft nutrilon pepti als dieetvoeding erg geholpen… de koemelk is als het ware verknipt en dat zouden de darmpjes beter aan kunnen. Misschien proberen ? Mocht het helpen zou ik wel om een machtiging vragen via cb of arts i.v.m. kosten… succes!

Hallo,
Ik ben het eens met de mama’s hierboven. Ik zou als ik jou was ook even langs de huisarts of het consultatiebureau gaan, zij kunnen je wellicht helpen. Je zou eventueel ook een tijdje speciale flesvoeding voor kinderen met een koemelkallergie kunnen proberen en kijken of het hiermee verminderd.
Hopelijk heb je snel je antwoord en kan je er iets mee. Heel veel succes
Groetjes Daan

Dank u wel allemaal voor de goeie adviezen!
Ik ben nu speciale voeding aan het proberen voor baby’s met een koe melkallergie en heb het idee dat het nu al werkt na 3dagen… zijn pijn is een stuk minder geworden en uitslag trekt ook langzaam weg.

Mag ik vragen wat u met een machtiging bedoeld? Moet je hem dan laten testen bij de huisarts en via die weg kijken of je eventueel een vergoeding krijgt voor de kosten?

Toen mijn zoontje 10 weken oud was kwamen wij door bloed in zn ontlasting achter dat hij koemelkallergie heeft. Ik gaf bv en ben op een km vrij dieet gegaan. Na een halfjaar bv heb ik een machtiging bij de kinderarts aangevraagd voor Neocate voeding. Loop je nog niet bij een kinderarts dan moet je eerst naar de huisarts.