Masturberen zoon

Goedendag,

Ik ben nieuw hier en moet nog een beetje uitvinden hoe het allemaal werkt, maar ik hoop dat er mama’s zijn die mij kunnen helpen/adviseren.

Ik ben een alleenstaande moeder (weduwe) en heb een puber zoon & dochter. Het overlijden van mijn man (hun vader) heeft een behoorlijke naslag gehad op ons gezin.
Mijn zoon was hierdoor een hele stille jongen en zat vaak dagen op zijn kamer.
Alleen de laatste tijd merk ik heel erg dat hij aan het puberen is.
Naast dat hij soms heel kribbig is, merk ik ook dat hij ineens zich seksueel aan het ontwikkelen is.
Nu hoort dat erbij en dat vind ik ook helemaal niet erg maar het is wel erg ongeremd.
Laatst liep ik zijn kamer binnen en toe lag hij te masturberen. Daar leek het tenminste op, want hij lag op zijn buik met zijn handen bij zijn kruis heen en weer te rijden. Ik ben meteen weer weg gegaan want wilde niet dat hij zich zou schamen. Het valt mij alleen op dat hij steeds vaker aan zichzelf zit. Ook op momenten dat het niet echt handig is zeg maar. Hij zit dan bijvoorbeeld op de bank met zijn hand in zijn broekzak aan zijn piemel. Waarschijnlijk denkt hij dat het niet opvalt maar ik zie heel goed dat hij het doet. Laatst merkte ik dat er zelfs in één van zijn spijkerbroeken een gat zit in zijn zak.
Ik heb er tot nog toe niets van gezegd omdat ik dacht dat het een fase zou zijn, maar hij gaat het steeds vaker doen. Gisteren zat hij weer op de bank met zijn hand in zijn zak te “wrijven”. Ik kon op een gegeven moment zien dat hij een stijve had in zijn broek. Ik vind het onprettig, zeker als mijn dochter ook in de kamer is. Ik heb een kussen op zijn schoot gegooid en hem aangekeken. Hij werd boos en is naar boven gestampvoet. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik zou het vervelend vinden als er een keer bezoek is en hij denkt dat niemand ziet wat hij aan het doen is.
Het is iets wat ik aan mijn man zou overlaten… als mannen onder elkaar zeg maar.