Mama worden na je 40e

Hoi hoi ,
Ik ben 40 jaar en moeder van 3 kinderen die van mijn expartner zijn.
Ik heb nu een vriend die geen kinderen heeft.

Ik heb altijd een groot gezin willen hebben, en dacht dat het bij 3 kinderen zou blijven omdat mijn expartner 3 kinderen goed vond.
Nu met mijn vriend die ook een kinderwens heeft , is het weer gaan kriebelen en we zijn nu 8 maanden bezig.
Vandaag hadden we de eerste afspraak in het ziekenhuis omdat het nog niet wil lukken.

Volgende week vrijdag krijg ik een echo ofdat er eitjes zijn en mijn vriend levert zijn zaad in om die te controleren.

Ik merk dat mijn cyclus de laatste 2 maanden wat langer duurt en ik ben maar 2 tot 4 dagen heel licht ongesteld.

1 like

Goedemorgen Am79,
Je bent er iig op tijd bij! Leuk dat jullie nog een kindje willen.
Ik moet nu wachten op mijn ovulatie en ben dus 2x per dag ovulatietesten aan het doen.
Dan gaan we met mijn natuurlijke cyclus proberen de sperma in te brengen als ik een ovulatie heb.
Waarschijnlijk is dit mijn enige poging, want daarna word ik 43 en word het niet meer vergoed…
Hopenlijk voor jou komen jullie goed door de testen heen, want dan is er tenminste niks mis en kunnen jullie evt het vervolg traject in. Succes!

Ja ik hoop het ook, het is afwachten. De vorige zwangerschappen ben ik vrijwel meteen zwanger geworden, maar dat is alweer heel wat jaren geleden.
Dit is een hele andere tijd en fase.

Spannend voor jullie. Zo speelt de leeftijd toch nog een rol

Gisteren avond had ik een positieve ovulatietest en vandaag is de IUI sessie gedaan. Deze sessie zonder extra hormonen. Nu is het afwachten en heel hard duimen!

Mijn man slaapt nog. Ben blij, verward, emotioneel en ook wel een beetje bang of alles goed zal gaan.

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik ben zelf 41 jaar en bijna 6 weken zwanger. Als de baby geboren wordt, ben ik 42 jaar… Het was een niet geplande zwangerschap, maar ik ben er nu toch heel blij mee. Ik ben al moeder van 5 jongens. De jongste is 5, dus ik was eigenlijk al klaar met ‘kinderen krijgen’ zeg maar. Ik moet dus heel erg wennen aan het idee dat ik straks weer moet bevallen. Slapeloze nachten, luiers…

Ik denk dat er aan een zwangerschap altijd risico’s zijn verbonden. Niemand heeft de garantie op een gezond kind. Iemand van 20 jaar niet en iemand van 40 jaar niet.

Dank je wel Marjon1978!
Ook van harte gefeliciteerd met zwangerschap.
Dit is het mooiste verjaardagscadeau (gisteren 43 geworden).
Ja klopt helemaal wat je zegt, dat houd ik ook in mijn achterhoofd.
Gelukkig 7 oktober een vroege echo met 7 weken!

Klopt, dat is een supermooi cadeau! Als ik de verhalen van vroeger hoor, in de jaren 40 en 50 kregen de vrouwen ook tot hun 43e/ 44e gewoon kinderen en daarna stopte het vanzelf. Mijn vader komt uit een gezin van 13 kinderen. Volgens mij was mijn oma ook al de 40 gepasseerd toen ze mijn vader kreeg.
Heb je de huisarts gevraagd om een vroege echo, of krijg je dat automatisch? Ik ben afgelopen maand geemigreerd. Ik heb mijn diploma meegenomen, omdat ik wilde gaan werken hier, maar dat kan ik nu wel weer een tijdje vergeten. Wij hebben ook altijd in Amsterdam gewoond.

Ik zit bij een fertiliteits kliniek. Ik vroeg er zelf om, maar zij zei wij doen vanaf 7 weken een echo. Dat is vroeg zat. Ivm of er een kloppend hartje is.
Waar ben je naartoe geëmigreerd en waar heb je een diploma in?
Eerst idd maar je zwangerschap voltooien en ervan genieten. Zal best even wennen zijn als je geëmigreerd bent.

Oh gefeliciteerd, toch ook weer spannend allemaal.

Ik heb vorige week Clomid gekregen en vandaag de echo gehad. Er zijn 3 eitjes, maar dat vinden ze te veel, dus we mogen nu 7 dagen geen geslachts gemeenschap hebben omdat het ( een hele kleine kans) ook een drieling kan worden. Ivm de leeftijd willen ze dat risico niet nemen.
Dus deze maand is voor niks.
Volgende maand krijgen we iui zonder hormonen.

Vind het wel dubbel. Nu is de kans op zwanger worden groter door 3 eitjes en nu mogen we niks doen.
Enorm balen…

Hoi Am79,

Ja klote hè, heb ik ook gehad. Toen ik hormonen moest spuiten.
Helaas is mijn droom hoogstwaarschijnlijk uit elkaar gespat. Ik heb sinds zaterdag bloedverlies. Lijkt nu of ik ongesteld ben.
Dus zal wel een miskraam worden. Volgende week een echo om te kijken of alles weg is.
Ik hoop dat het de volgende maand wel goed is bij je.

Mijn moeder heeft ook der laatste kind (zusje van stiefvader) op een leeftijd van 41gekregen. Het is geen taboe thema en als je je er fit voor voelt waarom niet he. Niemand kan je het verbieden mensen babbelen gwn teveel :wink::heart:

1 like

Ä°k heb je laatste bericht niet gelezen. Ä°k hoop dat t normale bloedingen zijn en geen miskraam, en dat je binnenkort gwn kan genieten van je zwangerschap :tulip:

1 like

Helaas toch een miskraam, maar mijn lichaam is weer aan het herstellen. Ze zag zelfs al weer een nieuwe cyclus eraan komen. Dus op naar de volgende poging om zwanger te worden.

Hallo Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden! Maar ik ben inmiddels ruim 10 dagen overtijd en twee positieve testen verder. Lijk ik zwanger te zijn!! Ik kan het nog niet geloven, dat mijn lichaam dit met mijn 43 jaar toch nog voor elkaar heeft gekregen. Vind het wel heel erg spannend want er kan natuurlijk van alles nog mis gaan. Nu eerst naar de huisarts om door te spreken hoe nu verder. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes van mij

Hoi Eva1976,

Wat een mooi nieuws! Ik hoop dat alles goed verloopt.
Geeft mij ook weer wat hoop.
Ik zal voor je duimen :+1:

Groetjes van mij

Ik las dat je een miskraam hebt gehad na de eerste poging. Dat is jammer, en een teleurstelling natuurlijk! We lopen wat dat betreft iets meer risico, daar ben ik me ook wel van bewust. Hopelijk ben je gauw weer zwanger. Ik had me eigenlijk er al bij neer gelegd dat het er waarschijnlijk niet meer in zat om natuurlijk zwanger te raken, en twijfelde of ik daarvoor nog een medisch traject in zou willen gaan. Dat is nu niet meer nodig. Ik moet 25 november naar de gyneacoloog voor een eerste controle bij 8 weken zwangerschap, dan kunnen ze het goed zien, om te checken of het op de juiste plek zit etc, aangezien ik ooit 1 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had vind ik dat wel fijn om te weten. 10 dec dan de ‘’normale’ echo en de verdere intake. Best een beetje spannend allemaal.

Groetjes

Ja hartstikke spannend. Ik had ook een vroege echo gepland met 7 weken. Helaas idd een miskraam met 5,5 week.
Maar laten we er van uit gaan dat het gewoon goed gaat. Ik blijf ook gewoon op de natuurlijke manier proberen. Had al eerder een miskraam gehad voor de zwangerschap van mijn jongste zoon. Daarna dus ook weer zwanger. Dus de wonderen zijn de wereld niet uit :smile: